دست های پشت پرده مهم ترین مانع حذف کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست های پشت پرده به عنوان مهم ترین مانع حذف کنکور گفت: آنچه که مسلم است تا به امروز در پشت پرده عدم حذف کنکور، مافیا وجود داشته است؛ حذف کنکور منافع بسیاری را به خطر خواهد انداخت و بسیاری از موسسات تست زنی و آمادگی کنکور منافع شان به خطر می افتد.

میرحمایت میرزاده در گفتگو باخبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره حذف کنکور گفت : تا سال 97 باید کنکور حذف شود و باید حداقل 85 درصد پذیرش در رشته های مختلف بدون کنکور و بدون درج در دفترچه باشد.

وی افزود: در حال حاضر مسئله حذف کنکور را از طریق وزارت علوم به طور جدی پیگیر هستیم، وجود کنکور سراپا عیب است و حذف کنکور می تواند کمک زیادی به فضای پژوهشی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آزمونی چون کنکور استرس و فشار روانی زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند و خلاقیت را از افراد می گیرد و در حال حاضر همه خواست مدارس و دانش آموزان کنکور و تست زنی شده است.

وی ادامه داد: دیگر پشت کنکوری که همه زندگیش بشود کنکور، نخواهیم داشت تا کسانی که علاقه مند به رشته ای هستند بتوانند بر مبنای سنجش صحیح وارد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شوند، در حال حاضر خیلی از صندلی ها خالی است و میزان ظرفیت در بعضی از رشته ها بیش از داوطلب است.

میرحمایت میرزاده گفت: روشهای جایگزین مناسبی برای کنکور وجود دارد، از جمله پذیرش بر مبنای معدل که در حال حاضر هم تا حدودی اعمال شده است، اما در یک سری رشته های خاص که محدودیت وجود دارد فعلا می توان سنجش کنکور را اعمال کرد.

وی با اشاره به اینکه با لغو کنکور منافع بسیاری به خطر می افتد، افزود: آنچه که مسلم است تا به امروز در پشت پرده عدم حذف کنکور، مافیا وجود داشته است که حذف کنکور منافع بسیاری را به خطر خواهد انداخت و بسیاری از موسسات تست زنی و آمادگی کنکور منافع شان به خطر می افتد.

به گزارش ایسکانیوز، بعد از دستور رئیس‌جمهوری در جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر بررسی چگونگی حذف کنکور برای داوطلبان ورود به دانشگاه‌ و معرفی روش‌های صحیح جایگزین، مقرر شد کارگروهی به این منظور تشکیل شود.

این کارگروه در اولین اقدام خود از دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی خواسته است و قرار شده بعد از جمع‌آوری این گزارش‌ها و جمع‌بندی آنها، گزارش اولیه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

به گفته ابراهیم خدایی، اعضای کارگروه بررسی حذف کنکور و معرفی شیوه جدید جایگزین 7 نفر به ترتیب دکتر محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دکتر علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

خبرنگار : ندافراهانی

کد خبر: 894980

وب گردی

وب گردی