به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر اسحق رسولی در نشست کارگروه بهبود برند طرح و نقشه فرش دستباف اردبیل اظهار کرد: « تنوع طرح و نقشه اردبیل زیاد است که جنبه مثبت دارد ولی در برندسازی موفق نبوده است.»
وی افزود: « فرش اردبیل تنها برای اهل فن شناخته شده است ولی عموم مردم نمی توانند فرش اردبیل را تشخیص دهند و به همین دلیل نیازمند مکتب خاصی است که کارگروه طرح و بهبود نقشه فرش می تواند در این زمینه فعالیت موثری داشته باشد.»
رئیس خوشه فرش استان اردبیل بیان کرد: « طرح ماهی اردبیل، طرح جا افتاده ای است و ضرورت دارد با نوآوری و خلاقیت و بهبود کیفیت به یک مکتب تبدیل شود.»
وی با بیان اینکه تربیت نیرو در حوزه طراحی نیاز اساسی استان است، تصریح کرد: « طراح فرش با سفارش کار می کند و برای برندسازی مستلزم سرمایه گذاری است که نیاز به تقویت دارد.»
رسولی گفت: « طراحی فرش نیاز به بازاریابی دارد و طراح باید دانش بازاریابی هم داشته و همزمان تولید کننده باشد و نیاز است که طراح حمایت و تقویت شود.»