طلا و دلار در سال 97 چه وضعیتی خواهد داشت؟ / پیش بینی قیمت اونس طلا تا سال 1400

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر گفت: نوسان قیمت طلا و نیز افزایش آن تا پایان سال و نیز ابتدای تابستان ادامه دار خواهد بود.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار طلا و ارز در هفته ای که گذشت، گفت: روند معاملات بازار طلا در هفته ای که گذشت نسبت به دو هفته گذشته با تغییرات بسیار زیادی همراه بود، تاحدودی از شدت نوسانات قیمت طلا و ارز کاسته شد اما از روز چهارشنبه و نیز پنجشنبه مجددا شاهد افزایش قیمت آن‌ها در بازار بودیم.

او در ادامه بیان کرد: قیمت دلار طی 2 هفته گذشته به قیمت 4400 تومان صعود کرد که همین امر باعث تاثیرگذاری بر قیمت طلا و رشد بی رویه نرخ آن شد، با توجه به این تغییر و تحولات قیمتی در بازار باید گفت که قیمت هر مثقال طلا به 605 هزار تومان و نیز هر گرم طلا به 140 هزار تومان رسیده بود اما در ابتدای هفته گذشته تا حدودی از التهابات بازار طلا و ارز کاسته شد.

محمدولی گفت: دلار در هفته ای که گذشت نسبت به هفته ماقبل خود با تغییر چندانی روبرو نبود اما قیمت طلا با نوسان بسیار زیادی همراه شد که این امر به دلیل عرضه و تقاضا و نیز هیجانات سیاسی بود که بر قیمت آنها بسیاز تاثیرگذار بود.

به گفته او، نوسان قیمت طلا و نیز افزایش آن تا پایان سال و نیز ابتدای تابستان ادامه دار خواهد بود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر به نوسانات قیمت سکه و دلار و نیز افزایش قیمت کاذب آنها در بازار اشاره و بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز انگیزه فعالان بازار جهت خرید طلا و دلار افزایش خواهد یافت، بنابراین درصورتی که دولت و بانک مرکزی تصمیماتی را در راستای کنترل و مدیریت بازار اتخاذ کنند، می توان گفت که تا حدودی از افزایش قیمت کاذب طلا و دلار در بازار جلوگیری خواهد شد.

محمدولی در پایان خاطرنشان کرد: براساس نظر اکثر تحلیلگران و کارشناسان، قیمت اونس طلا تا چند وقت آینده با افزایش همراه می شود و به قیمت 1400 دلار خواهد رسید، این نظر چندان قابل قبول نیست و باید در انتظار رویکرد فعالان بازار نسبت به خرید بود اما طبق یررسی های انجام شده روند قیمتی اونس طلا به طور حتم افزایشی خواهد بود.

401

کد خبر: 896265

وب گردی

وب گردی