توزیع  ۸۰۰۰ جهیزیه در ۱۴ استان محروم  دردهه مبارک فجر همزمان با ولادت  حضرت رقیه(س)

امروز کمیته امداد استان تهران با همکاری سپاه پاسداران و مرکز فرهنگی رسیدگی به امور مساجد با موسسه خیریه حضرت رقیه اقدام به اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه کردند و تفاهم نامه ای سه جانبه میان کمیته امداد، سازمان امور مساجد؛ مرکز محرومیت زدایی سپاه پاسداران امضاء و در حوزه اشتغال به کارآفرینی،توانمند سازی پرداخته شد و در حوزه ازدواج تهیه جهیزیه مورد تاکید قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوزحجت الاسلام مجتبی صداقت، مدیر برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ابتدای جلسه توزیع جهیزیه به نوعروسان گفت: در حکومت اسلامی مسجد به عنوان منشا تمام کارهای نیک و خدمات اجتماعی نقش داشته است.

وی به تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیته امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران و مرکز رسیدگی به امور مساجد،اشاره کرد و گفت: برخی از مساجد کشور ظرفیت کافی برای تهیه جهیزیه برای نیازمندان را داشته و برخی نیز توانایی تامین بخشی از این اقلام را دارند.

وی با تاکید بر اینکه مساجد درحوادث و بلایای طبیعی نقش بی بدیلی را ایفا کرده اند گفت: جهیزیه یکی از مشکلات جوانان در امر ازدواج است این طرح ابتدا در کمیته امداد رقم خورد و با توجه به اینکه برخی از مساجد نمی توانستند به طور مستقیم افراد محروم را شناسایی و برای آنها جهیزیه فراهم کنند این طرح آغاز شد و در این زمینه تفاهم نامه ای هم منعقد شد.

مردم برای مردم/هر جا که با مردم کار کردیم بسیار موفق تر بودیم

در نشست «هر مسجد یک جهیزیه» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران گفت: 400 فقره جهیزیه برای مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب همزمان با دهه فجر توسط قرارگاه نبی اکرم توزیع می شود.

سردار حزنیگفت: در حال حاضر بیش از 78 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که با اجرا شدن طرح‌هایی مانند هر مسجد یک جهیزیه در همه استان‌ها می‌توانیم از ظرفیت مساجد اهل سنت و شیعیان در خصوص گسترش شرایط ازدواج جوانان استفاده کنیم.

سردار حزنی ،مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و دبیر مرکز محرومیت زدایی با اشاره به اینکه فعالیت خالصانه سپاه تا پایان سال هم ادامه خواهد داشت یکی از مقدس ترین جاها مساجد هستند ۸۰۰۰ جهیزیه در سراسر کشور با کمک کمیته امداد و موسسه حضرت رقیه (س) تهیه می شود.

وی افزود ؛ سپاه هم به تنهایی ۲۰۰۰ جهیزیه برای مناطق محروم در نظر گرفته و در سال ۹۷ این مقدار به ۳۰۰۰ جهیزیه افزایش پیدا خواهد کرد.

برای هر سری جهیزیه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه شده است

ولیی ،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ،سخنران بعدی جلسه با اشاره به اینکه در کمیته امداد دو حوزه اشتغال و ازدواج با مشکلاتی مواجه است گفت: از ۲۴ خرداد تفاهم نامه ای سه وجهی متشکل از کمیته امداد، سازمان امور مساجد؛ مرکز محرومیت زدایی سپاه پاسداران امضاء شد که در حوزه اشتغال به کارآفرینی،توانمند سازی پرداخته شد و در حوزه ازدواج تهیه جهیزیه مورد تاکید قرار گرفت .

وی افزود : ۵۰۰ جهیزیه در ۵۰۰ مسجد در سال اول به صورت پایلوت توزیع می شود و قرار است این طرح فراگیر شود .

ولیی افزود: برای تهیه ۱۷ رقم کالا مختص هر سری جهیزیه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه شده است که تا پایان سال ۹۷ توزیع آن انجام می شود و طرح پایش و ارزیابی می شود تا در سایر استانها نیز اجرایی شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)ادامه داد : امید است این طرح برای توسعه ازدواج،پایدارسازی ازدواج و پایین آمدن سن ازدواج مفید باشد و این طرح مختص مددجویان کمیته امداد نیست و برای نیازمندان کل کشور است .

وی در پایان گفت: مسجد به عنوان پایگاه رجوع مردم برای رفع حوائج است و در مساجد "امداد محله"تشکیل می شود.

۱۱۰ جهیزیه به نام حروف مبارک حضرت علی(ع) تهیه شده است

مدیر موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در پایان نشست گفت: این طرح به همت مردم ،کمیته امداد، سازمان امور مساجد و با فعالیت جوانان موسسه انجام شده است و تمام این اجناس به منظور حمایت از تولید کنتدگان از کالاهای ایرانی تهیه شده است.

علیرضا صمدیان با بیان اینکه در این طرح 17 قلم کالای اولیه و ضروری شروع یک زندگی گنجانده شده است، گفت: 90 درصد از این اقلام تولیدات ایرانی هستند.

صمدیان همچنین از آغاز طرح سعادت و توزیع 8000 جهیزیه در 14 استان از هفته آینده خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه شده و در اولین مرحله خود در استان خراسان رضوی با 1000 جهیزیه توزیع خواهد شد.

وی افزود: مدت ۵ سال است که با کمک سردار حزنی اقدام به انجام کارهای خیر کرده ایم و قرار است آغاز طرح ۸۰۰۰ جهیزیه در ۱۴ استان محروم و در دهه مبارک فجر همزمان با ولادت با سعادت حضرت رقیه(س) انجام شود.

۷۰۵

کد خبر: 897422

وب گردی

وب گردی