حمله هوایی به فرودگاه التیفور توسط پدافند هوایی سوریه خنثی شد

حمله به فرودگاه التیفور سوریه توسط پدافند هوایی سوریه ناکام ماند. این در حالی است که منابع سوری از وقوع چندین انفجار در اطراف فرودگاه سوریه و حمص خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز، تلویزیون سوریه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه موشک‌هایی را که به سمت فرودگاه التیفور شلیک شده بودند، رهگیری و منهدم کردند.

یک مقام سوری نیز اظهار داشت، این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

یک منبع نظامی سوری به تلویزیون این کشور گفت: سامانه‌های پدافند هوایی سوریه هشت فروند از موشک‌ها را رهگیری و ساقط کردند و حمله به فرودگاه التیفور ناکام ماند.

در حالی که گفته شده این حمله آمریکایی بوده، مقامات وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها مبنی بر حمله هوایی این کشور به این پایگاه دولت سوریه در ساعات اولیه صبح امروز را تکذیب کردند.

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: به رغم این که اوضاع سوریه را از نزدیک دنبال می‌کنیم اما آمریکا دست به حمله هوایی در سوریه نزده است. آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک برای مواخذه مسئولان استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه حمایت می‌کند.

به گفته این سخنگو، گزارش‌هایی که حکایت از حملات آمریکا به پایگاه‌های نظامی سوریه دارد، عاری از صحت هستند.

در این راستا خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عالی رتبه آمریکایی صحت این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

این در حالی است که آمریکا سال گذشته میلادی فرودگاه الشعیرات را هدف گرفته بود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا دست به هیچ عملیات نظامی علیه سوریه نزده است. دونالد ترامپ امروز با فرماندهان نظامی درباره وضعیت دوما تشکیل جلسه می‌دهد.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی روز یکشنبه گفته بود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی این کشور راهکارهای احتمالی برای تعامل با حمله شیمیایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق را بررسی خواهد کرد.

استفن منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا به شکبه CBS، ادعا کرد، به نظر می‌رسد این حادثه نمونه شنیع جدیدی از اقدامات نظام بشار اسد است.

وی خاطرنشان کرد، تیم امنیت ملی آمریکا گام‌هایی را که این کشور در سایه شرایط کنونی باید بردارد، بررسی می‌کند.

این وزیر آمریکایی گفت: نمی‌تواند تایید کند که اعضای این تیم چه راهکارهایی را بررسی خواهند کرد.

توماس بوسرت، دستیار ترامپ در امور امنیت داخلی روز یکشنبه تاکید کرد، دولت ترامپ هیچ راهکاری را در بررسی واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه از جمله حمله موشکی بعید نمی‌داند.

کد خبر: 920333

وب گردی

وب گردی