طلاق در جامعه با یک شیب ملایم رو به گسترش است

مدیر کل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طلاق در جامعه با یک شیب ملایم رو به گسترش است که با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت کشور و قوه قضاییه سامانه کاهش طلاق را ایجاد کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز رضا جعفری در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب شهرستان اراک گفت: با توجه به اینکه بهزیستی مرجع اصلی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی است , چند سیاست بنیادین را سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات خود قرار داده است .

وی با اشاره به ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر و جذب 1300 کارشناس روانشناسی و مددکار اجتماعی در کشور ابراز امیدواری کرد که بتوان با جذب این نیروهای جدید گام های موثری در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی برداریم .

جعفری گفت: طلاق در جامعه با یک شیب ملایم رو به گسترش است که با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت کشور و قوه قضاییه سامانه کاهش طلاق را ایجاد کرده ایم.

طلاق در جامعه با یک شیب ملایم رو به گسترش است که با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت کشور و قوه قضاییه سامانه کاهش طلاق را ایجاد کرده ایم

وی در ادامه افزود: 60 درصد کودکان کار و خیابانی از اتباع خارجی هستند که در استان مرکزی هم بسیاری از این کودکان، مهاجر هستند که به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند و به عنوان یک کانون آسیب باید در رابطه با آنان اقدامات لازم را انجام داد .

جعفری گفت: عدم مسئولیت‌پذیری خانواده ‌ها سبب شده تا کودکان برای کسب درآمد به خیابان‌ها کشانده شوند که در بحث توانمندسازی این خانواده‌ها سازمان بهزیستی برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی در بخشی از سخنانش به وظایف سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی احصاء، شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی شایع و درحال شیوع و تنظیم سازوکارها و استراتژی‌های مداخله‌ای اثر بخش در راستای مقابله با آنهاست .

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: آمارهایی که وجود دارد حاکی از آن است که بسیاری از کودکان کار بازمانده از تحصیل هستند و یا ترک تحصیل کرده‌اند که باید تحت آموزش قرار بگیرند .

براساس این گزارش، مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب، مرکز ندای مهر فروغ آفتاب، مرکز آموزشی توانبخشی و درمان اختلالات فراگیر رشدی رضوان، مرکز بهبودی اقامتی میان مدت بانوان، فاز دوم و توسعه مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان و عمارت مادر از جمله پروژه های بود که در اراک افتتاح شد.

700

کد خبر: 961892

وب گردی

وب گردی