تسهیلات ۶۴ هزارمیلیارد و۵۰۰ میلیون تومانی برای  توسعه ی اشتغال

قزوین- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اختصاص ۶۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای توسعه اشتغال فراگیر و روستایی و رونق اشتغال در سال جاری اقدام خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی ربیعی در پایان سفر یک روزه به استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران در خصوص راهکارهای عبور از مشکلات اقتصادی و رفع بیکاری گفت: در سفر به قزوین نیازهای درمانی در بویین زهرا و آوج را بررسی کردیم و مقرر شد درمانگاه شبانه روزی فعال این شهر دو نوبته شده و تجهیزات لازم از جمله سونوگرافی خریداری شده که باید تخت های بیشتری هم تامین کنیم.

او اضافه کرد: موضوع اصلی ما اشتغال استان در رسته های شغلی است که در اشتغال فراگیر و روستایی باید دنبال شود که تبصره ۱۶ تصویب شده و ۶۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با کمک تسهیلات یارانه پیش بینی شده که هزینه خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رسته های شغلی را هم با برش استانی داده ایم و ۳ هزار میلیارد تومان برای شبکه بیمه ای در موضوع هزینه خواهد شد.

ربیعی اظهارداشت: موضوعاتی مانند بازسازی صنایع، تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی و صنعتی بالای ۶۰ درصد در اولویت امسال است تا در چرخه تولید قرار گرفته و به اشتغال کمک کند که از این راه نیز می توانیم حمایت لازم را انجام دهیم تا تولید رونق بگیرد.

او بیان کرد: اجرای طرح های صنایع کوچک و توسعه خوشه های کسب و کار، توجه به بافت های فرسوده و طرح های حمل و نقل عمومی و جایگزینی ماشین آلات فرسوده در سال جاری با هدف گذاری تعیین شده دنبال می شود.

ربیعی اضافه کرد: کارگروهی برای اشتغال استان ها تعیین شده و برای این که چند رسته متمرکز شود و سرمایه گذاری به آن سمت برود گروهی از کارشناسان اشتغال به استان عزیمت می کند تا تفاهم نامه امضا شود تا هر شهرستان یک رسته تعیین شود.

او اظهارداشت: بر اساس آمایش استان حرکت می کنیم و هر رسته ای که پر کشش باشد شناسایی می کنیم تا سرمایه گذاری ها به آن سمت هدایت شود و با این کار با کمک استانداری تلاش می کنیم فعالیتها شتاب گیرد.

شناسایی ۱۰۰۰ روستای کانونی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۱۰۰۰ کانون روستایی پر کشش در استانها شناسایی شده و در هر شهرستان یک روستا به عنوان کانون انتخاب می شود تا سیاست های اشتغال را پیگیری کنیم.

او اضافه کرد: یک سیاست مدون برای تثبیت اشتغال پیش بینی کرده ایم که با این کار توانستیم در سال ۹۵ از ریزش ۳۰۰ هزار شغل در کشور جلوگیری کنیم.

۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تثبیت شغل

او بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تثبیت اشتغال واحدهای صنعتی و تولیدی اختصاص داده ایم تا اگر به دلیل شرایط تحریم ها هر صنعتی دچار خطر و تهدید شود کمک کنیم از این شرایط خارج شده و از ریزش نیرو جلوگیری شود.

منبع : مهر

402

کد خبر: 961895

وب گردی

وب گردی