نانوایان در انتظار تغییر نرخ نان/ نرخ نان از ۴ سال قبل فرق نکرده است

رئیس اتحادیه نانوایان گفت:‌ با آنکه قرار بود قیمت نان از ابتدای آذرماه سال گذشته بعد از سه سال 15 درصد افزایش یابد، اما جلوی اجرای آن توسط رئیس‌جمهور گرفته شد و تا این لحظه هنوز در حال کار کارشناسی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قاسم زراعت کار، در مورد آخرین وضعیت تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تغییر قیمت نان گفت:‌ از ابتدای آذر ماه سال 96 تصمیم گرفته شد که قیمت نان در کل کشور به صورت هماهنگ 15 درصد افزایش یابد که این امر در تهران به اتاق اصناف و در استان‌های دیگر به استانداران واگذار شد، تا افزایش قیمت نان را اجرا کنند.

او افزود: 3، 4 روز هم این طرح اجرا شد، ولی بعداً از طریق آقای رئیس‌جمهور جلوی آن گرفته شد تا کار کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود، اما متأسفانه بررسی‌ها تا شب عید طول کشید و گفتند بعد از عید موضوع را بررسی می‌کنیم، مجدداً اعلام کردند که ماه مبارک رمضان بگذرد، بعد تصمیم بهتری می‌گیریم و تا این لحظه تصمیمی که باید گرفته شود، انجام نشده است.

زراعتکار به صراحت گفت: علیرغم نرخ تورم و افزایش هزینه‌های سربار از جمله دستمزد کارگر و مصرف انرژی به صورت سالانه اما نرخ نان 4 سال است که از سال 93 هیچ تغییری نکرده است.

او همچنین با انتقاد از ارائه مجوزهای بی‌رویه برای تأسیس نانوایی گفت: یک زمانی آقای نعمت‌زاده دستورالعملی صادر کردند که مجوز نانوایی بدهیم و اکنون نیز آقای شریعتمداری این تأکید را دارند، در حالی که هم اکنون بیش از 15 هزار نانوایی مازاد در کشور داریم و بدتر آنکه کارگرانی که در نانوایی‌ها فعالیت می‌کنند، نیز تجربه کافی برای عمل‌آوری و پخت نان ندارند.

رئیس اتحادیه نانوایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر اتحادیه برای صدور مجوز آموزش‌های لازم را ارائه نمی‌کند، گفت:‌ ما فقط به کارفرما که مجوز می‌گیرد، آن هم زیر نظر فنی و حرفه‌ای آموزش می‌دهیم، اما کارگران مشغول در نانوایی این آموزش‌ها را نمی‌گیرند، مضاف بر اینکه با این همه تعداد نانوایی و فصل گرما اکنون کارگر بسیار کم است.

منبع: فارس

402

کد خبر: 962300

وب گردی

وب گردی