موسی خانی: سامانه پایش به برنامه های تحقیقاتی دانشجویان جهت می دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: راه اندازی سامانه پایش یا پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای منجر به سامان دهی و جهت دهی برنامه‌‌‌‌‌های تحقیقاتی صدها هزار دانشجو خواهد شد.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راه اندازی سامانه پایش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه اندازی سامانه پایش یا پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای منجر به سامان دهی و جهت دهی برنامه‌‌‌‌‌های تحقیقاتی صدها هزار دانشجو خواهد شد که با ایجاد این شبکه منسجم اطلاعات بسیاری در زمینه‌های مختلف در این سامانه جمع آوری می‌شود که منجر به مدیریت دانش و اطلاعات شده تا با بهره‌‌‌گیری از این دانش جامعه را با تدبیر اداره کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که می‌‌خواهیم دانش داشته باشیم حتما باید اطلاعات کسب کنیم و این حجم بالای اطلاعات در این سامانه شرایط خوبی را برای بهره‌مندی از اطلاعات برای ما فراهم می‌کند و منجر به دسترسی دانشجویان و استادان به اطلاعات و منابع تحقیقاتی خواهد شدT این امر منجر به تبدیل دانشگاه آزاد به یک دانشگاه موثر در حوزه تحقیقات و پژوهش می شود.

موسی خانی تاکید کرد: یکی از کارکردهایی که در جامعه ما مغفول مانده اثر گذاری مراکز تحقیقاتی دانشگاه در رفع نیازهای جامعه و حل مسائل موجود است که با ایجاد سامانه پایش در دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات خوبی در زمینه امور تحقیقاتی و جهت دهی امر پژوهش در کشور به وجود می‌آید و دانشگاه آزاد با تکیه بر این منبع اطلاعاتی غنی در امور پژوهشی و مراکز تحقیقاتی سرآمد دانشگاه‌های کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین درباره ماموریت گرا شدن پایان‌‌‌نامه‌ها در این واحد دانشگاهی خاطر نشان کرد: تمام پایان‌نامه‌‌های موجود در دانشگاه آزاد قزوین به صورت منسجم ماموریت گرا نشده اما در راستای اهداف تعیین شده برای این واحد دانشگاهی سعی کردیم همسو با سیاست‌های تعیین شده حرکت کنیم. ماموریت اصلی واحد قزوین با محوریت هوش مصنوعی و رباتیک است که با توجه به توانمندی‌‌های موجود دانشگاه آزاد قزوین، عمده فعالیت‌های ما بر محور این موضوعات است.

موسی خانی درباره طرح آمایش یاد آور شد: در آمایش باید نیازمندی‌ها و شایستگی‌های هر منطقه را مد نظر قرار دهیم و اجرای طرح آمایش موجب توسعه رشته محل‌ها، واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور، امکانات و میزان تقاضای استان‌ها می‌شود. با بهره گیری از طرح آمایش فرصت‌ها و برنامه‌های مدونی همچون ساماندهی رشته‌ها، ایجاد رشته‌های جدید کاربردی و مهارتی به ویژه رشته‌های مهارتی و بین‌ رشته‌ای، حذف رشته‌های مشابه و موازی در واحدهای مجاور استان و توسعه رشته‌ها بر اساس این طرح به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 978024

وب گردی

وب گردی