بررسی افزایش قیمت لبنیات/جلسه معاون دادستان کل با مسئولان اتاق اصناف

معاون دادستان کل کشور با مسئولان اتاق اصناف و فعالان حوزه لبنیات درباره چرایی افزایش قیمت لبنیات تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسکانیوز، افزایش بی‌ضابطه و غیرقانونی قیمت بسیاری از برندهای محصولات لبنی، انتقاد شهروندان و مسئولان را به دنبال داشته است تا جایی که در روزهای گذشته گشت‌ مشترک اداره کل تعزیرات استان تهران با حضور در یکی از کارخانه‌ها، این مجموعه را به دلیل تخلفات حدود 7 میلیارد تومان جریمه کرد و با توجه به سابقه این مجموعه در ارتکاب تخلفات، تعزیرات از احتمال تشدید جریمه تا سقف 70 میلیارد تومان خبر داده بود.

پیش از این نیز، محمدجواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ،‌ با اشاره به برنامه‌ریزی برای برخورد قانونی با گران‌فروشی و کم‌فروشی لبنیات گفت: دو هفته پیش جلسه‌ای به ریاست دادستان کل کشور و با حضور بخش دولتی و بخش خصوصی به منظور رسیدگی به وضعیت تولید، توزیع و عرضه لبنیات و جلوگیری از سوء استفاده و گران‌فروشی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست تصمیم بر آن شد تا بخش خصوصی به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به مردم، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کرده و واحدهای تولیدی هم با توجه به شرایط فعلی انصاف را در حق مردم رعایت کنند.

حشمتی با تاکید بر اینکه کم‌فروشی و گران‌فروشی جرم است افزود: دادستان کل کشور بر لزوم برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات با مقوله‌های کم‌فروشی و گران‌فروشی تاکید دارند. این موضوع در جلسه مذکور حضورا تذکر داده شد و به زودی کتبا هم ابلاغ خواهد شد.

به همین منظور، جلسه‌ بررسی افزایش قیمت لبنیات با حضور حشمتی،‌ معاون دادستان کل کشور، مسئولان اتاق اصناف تهران و برخی فعالان حوزه تولید و توزیع لبنیات در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 989627

وب گردی

وب گردی