وقتی تشخیص "هوش مصنوعی" بهتر از پزشکان است

مطالعات جدید نشان می‌دهد که "هوش مصنوعی" بهتر از پزشکان می‌تواند شروع سرطان دهانه رحم را تشخیص دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دیلی‌میل، محققان موسسه ملی سرطان در آمریکا به تازگی مطالعات جدیدی را انجام داده‌ و یک الگوریتم رایانه‌ای توسعه داده‌اند که می‌تواند تغییرات پیش از بروز سرطان در دهانه رحم زنان را ۱.۳ برابر بهتر از آزمایش‌های استاندارد موجود تشخیص دهد.

آزمایشاتی که تاکنون انجام شده‌اند، قادر به تشخیص عفونت و التهاب نبوده‌اند و علاوه بر آن نتوانسته‌اند تغییرات پیش از بروز بیماری را نیز تشخیص دهند.

تیم تحقیقاتی این پروژه اظهار کردند، مدل هوش مصنوعی ساخت ما سریع‌تر، ارزان‌تر و دقیق‌تر است و می‌تواند در کشورهایی که به روش‌های پیشرفته غربالگری دسترسی ندارند، مورد استفاده قرار گیرد.

سرطان دهانه رحم ابتدا از گردن رحم آغاز می‌گردد. انجمن سرطان آمریکا برآورد کرده است که بیش از ۱۳ هزار زن آمریکایی در سال ۲۰۱۹ به این سرطان دچار خواهند شد که این تعداد به مرگ ۴هزار و ۲۰۰ نفر زن آمریکایی منجر خواهد شد.

این الگوریتم هوش مصنوعی جدید می‌تواند در غربالگری سرطان دهانه رحم مقرون به صرفه‌تر باشد.

محققان امیدوارند در آینده بتوانند این الگوریتم را در گوشی‌های همراه اجرا کنند تا هر زنی در هر نقطه از جهان بتواند با استفاده از تصاویر دهانه رحم از نتیجه آزمایش خود به سرعت آگاهی یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992635

وب گردی

وب گردی