راه اندازی ۲ مرکز جدید بازپروری معتادان تا پایان سال

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه اندازی ۲ مرکز جدید بازپروری معتادان با همکاری سپاه و بسیج تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان موادمخدر در مناطق شوش هرندی و مولوی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه موادمخدر برخی اولویت‌ها را دستور کار دادیم که این اولویت‌ها کوتاه مدت است.

وی افزود: در این مرحله زحمات اصلی بر دوش نیروی انتظامی است، همچنین همکاری شهرداری و بهزیستی و وزارت بهداشت نیز وجود دارد.

مومنی با بیان اینکه در گام اول جمع آوری ساماندهی و درمان معتادان برای ما مهم است، تصریح‌کرد: با همکاری نیروی انتظامی ۳۲۰۰ ظرفیت جدید در مرکز سروش ایجاد شده است که جوابگوی ۱۵ هزار معتاد متجاهر تهران را دارد.

وی افزود: کسانی که نروند و خودشان را معرفی نکنند، قانون آن‌ها را مجرم تلقی می‌کند، لذا معتادان باید خود را به مراکز معرفی کنند و پس از انجام مهارت آموزی به چرخه جامعه بازگردند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: تمهیدات لازم انجام شد و مقابله با موادمخدر اراده مجموعه نظام است و مسئولان در جلسه های برگزار شده پیگیر موضوعات هستند و خلاءهای موجود در این راه تا پایان سال پر خواهد شد.

وی افزود: ما در خصوص نگهداری معتادان متجاهر و وارد کردن ضربه به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان بزرگ در حال فعالیت هستیم چرا که تا زمانی که بر پیکر قاچاقچیان ضربه نخورد این مشکل پا برجا خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در مورد نتیجه امضا تفاهم نامه این ستاد با سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین، خاطرنشان کرد: طبق این‌تفاهم نامه مقرر شد تا ۱۰ مرکز بازپروری راه اندازی شود که دو مرکز تا پایان سال راه اندازی و ما بقی در اوایل سال دیگر راه اندازی می شوند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 994839

وب گردی

وب گردی