کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا برای روز سه شنبه/ اکثر نقاط کشور بارانی است

 مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:در روز‌های دوشنبه و سه شنبه با افت ۵ تا ۱۰ درجه‌ای شدید دما از شمال کشور تا عرض‌های جنوبی را خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز،احد وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی چند روز آینده کشور گفت: در چند روز گذشته دو سامانه بارشی یکی از شمال غرب و دیگری از جنوب وارد کشور شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در استان‌های شمال غرب و جنوب به دلیل ورود سامانه بارشی با بارش باران رو به رو خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: از امروز (یکشنبه) تا فردا بارش‌های خوبی را در شرق بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و جنوب کرمان را خواهیم داشت. این موج جنوبی تا دوشنبه در این مناطق فعال و روز سه شنبه خارج می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: موج شمالی یک شنبه و دوشنبه خراسان جنوبی و خراسان رضوی، بخش‌های از سمنان، اصفحان، شرق یزد، را در بر می‌گیرد.

وظیفه در ادامه بیان کرد: برای روز سه شنبه وزش باد شدید همراه با گرد و غبار برای شرق کشور پیش بینی می‌شود. روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش باران شدید برای نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود. متعاقب این بارش باران با گرد و خاک، کاهش دید و احتمالا طوفان گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در روز‌های دوشنبه و سه شنبه با افت ۵ تا ۱۰ درجه‌ای شدید دما از شمال کشور تا عرض‌های جنوبی را خواهیم داشت.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 995089

وب گردی

وب گردی