بیانیه گام دوم انقلاب بهترین نقشه راه برای آینده علمی کشور است/تشکیل دبیرخانه گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی گفت: دبیرخانه گام دوم انقلاب بسیج اساتید دانشگاه آزاد ذیل 7 مامویتی که رهبر انقلاب عنوان کردند، شکل گرفته است.

محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تدوین و انتشار یافته است، گفت: علم و پژوهش یکی از توصیه های مهم این بیانیه است که حکایت از جهاد علمی مد نظر رهبر انقلاب توسط جامعه دانشگاهی دارد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بهترین نقشه راه است که بخش از آن، می تواند به صورت جامع و کلی آینده علمی کشور و جایگاه آن در جهان را ترسیم کند.

وی در ادامه افزود: باید در گام دوم انقلاب مشکلات در حوزه علم و پژوهش را مرتفع کنیم و با مطالبه گری صحیح بتوانیم الگوی درست از جامعه اسلامی را برای جهان به نمایش در آوریم.

هاشمی با اعلام خبر، تاسیس دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: آغاز به کار و تعیین جزئیات آن در هفته آینده نهایی می شود، یعنی محتوای کار در راستای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب، به صورت کامل رسانه خواهد شد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی در خصوص اهداف و وظایف دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب، عنوان کرد: این دبیرخانه ذیل 7 ماموریتی که مقام معظم رهبری با همان عناوین که به صورت صریح در بیانیه نام برده شده است، تحت عنوان کارگروه مشخص شده است مانند کارگروه سبک زندگی.

وی اضافه کرد: معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر این دبیرخانه راهبردی است و در این دبیرخانه برای هر کارگروه یک استاد به عنوان مسئول با پنج استاد متخصص در حوزه و رشته مورد نظر به هم اندیشی می پردازد.

هاشمی با اشاره به برنامه های کانون بسیج اساتید برای سال 98، گفت: در سال آینده شش اجلاس متناسب با موضوعات و عناوین کارگروه ها که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب هستند، با حضور کارشناسان و خبرگان دانشگاه آزاداسلامی برگزار خواهیم کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخاب محل برگزاری اجلاس ها، تصریح کرد: متناسب با موضوعات، به صورت تخصصی در استان هایی که ضرورت آنها بیشتر است موضوعات را مورد کالبدشکافی قرار می دهیم.

وی افزود: دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی نتایج اجلاس های استانی را تهیه و تا یک سال آینده نتیجه پیشرانی دانشگاه آزاد در راستای گام دوم را اعلام می کنیم.

هاشمی درخصوص راه های ارتباطگیری واحدهای مختلف دانشگاه آزاداسلامی با این دبیرخانه، گفت: واحدهای دانشگاهی می توانند از طریق پست الکترونیکی و کانون های بسیج اساتید واحد خود، با این دبیرخانه برای ارسال نظرات خود در ارتباط باشند و از تمام ظرفیت های موجود در واحدهای سراسر کشور استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997869

وب گردی

وب گردی