وزش باد نسبتا شدید در تهران ؛ امروز /حاکمیت شرایط جوی ناپایدار

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید در تهران طی امروز (۱۷ اسفند) گفت: انتظار می‌رود کیفیت هوای پایتخت در طول امروز در شرایط سالم باشد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده حاکمیت شرایط جوی ناپایدار طی امروز (۱۷ اسفند) است، گفت: برای برخی ساعات بارش باران و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: با کاهش میزان ناپایداری جوی طی فردا (۱۸ اسفند) به تدریج در طول روز از میزان ابرناکی و سرعت وزش باد کاسته می‌شود و برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه است.

به گفته شهبازی، همچنین دمای هوا در تهران تا صبحگاه روز آینده کاهش جزیی می‌یابد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها و به تبع آن برقراری شرایط مطلوب کیفی هوا در اکثر مناطق تهران را به دنبال دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا فردا شرایط مطلوب کیفیت هوا برای بیشتر مناطق پایتخت همچنان تداوم داشته باشد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۵۶ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۵۹ همچنان در شرایط سالم است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 998827

وب گردی

وب گردی