دلیل تاخیر در اخراج اسرائیل از فیفا چیست؟

دلایل متفاوتی از تصمیم جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر تعویق «پرونده تعلیق فوتبال اسرائیل در کنگره فیفا» مطرح می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، «فیفا برای تعلیق اسرائیل به صورت قانونی وارد عمل شد»، این گزارش امروز (شنبه) نشریه الاهرام مصر درباره تصمیم جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا درباره درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین در زمینه تعلیق اسرائیل به خاطر کشتار در غزه است.

بیشتر بخوانید:

AFC به اخراج اسرائیل از فیفا رای داد

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه ۲۵۶ ورزشکار را به شهادت رسانده که ۱۹۳ نفر آنها فوتبالیست بودند.

بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیدند که تقریبا نیمی از آنها کودکان بودند.

طرح اخراج اسرائیل از فیفا در بهمن سال گذشته با سردمداری فدراسیون فوتبال ایران کلید خورد و در هفته گذشته توسط شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه ۴۷ اعضایش تایید شد.

رئیس فیفا روز گذشته اعلام کرد دستور بررسی قانونی این پرونده را داده و یک تیم از فیفا به صورت ویژه این پرونده را بررسی می‌کند تا در جلسه اضطراری بعدی فیفا در ۳۰ تیر ماه به رای گذاشته شود.

رویترز می‌‎نویسد که فیفا با دستور بررسی قانونی پرونده درخواست فلسطین «محرومیت فوتبال اسرائیل را به صورت جدی پیگیری می کند».

الاهرام مصر گزارش می‌دهد که این اقدام فیفا «اعضای موافق تعلیق فوتبال اسرائیل را امیدوار کرده» تا این پرونده به صورت قانونی در دادگاه‌های بین المللی پیگیری شود و در نهایت «باعث اخراج اسرائیل از فیفا شود».

فیفا در پرونده جنگ روسیه با اوکراین سریعا وارد عمل شد و فوتبال این کشور را تعلیق کرد.

سایت الکوره می‌نویسد که «فشارهای جریان حامی صهیونیست‌ها» به واسطه اسپانسرهایش در فوتبال باعث شد تا «اینفانتینو اجازه رای گیری درباره پرونده تعلیق اسرائیل از فیفا را ندهد».

اما شبکه الجزیره می‌نویسد که «دستور بررسی قانونی پرونده تعلیق اسرائیل گام مثبتی در زمینه درخواست فلسطین بوده» و «می تواند در جلسه بعدی فیفا باعث تعلیق فوتبال اسرائیل شود».

نشریه الرایه قطری گزارش می‌دهد که رئیس فیفا بعد از دستور بررسی قانونی درخواست فلسطین مبنی بر تعلیق اسرائیل به نوعی «زیر ذره بین دنیا قرار گرفته تا در یک آزمون بزرگ نشان دهد که متاثر

از یک جریان سیاسی خاص تصمیم نمی گیرد» در غیر این صورت «چهره واقعی فیفا برای جهانیان نمایان می‌شود که یک ارگان ورزشی بی طرف نیست بلکه بر اساس منافع عده ای خاص حرکت می‌کند».

انتهای پیام/

کد خبر: 1231025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =