50 درصد آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نیازهای شرح شغل کارکنان طراحی شده است

مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 50 درصد آموزش دوره‌های کوتاه مدت در سال 95 متناسب با نیازهای شرح شغل کارکنان دانشگاه طراحی و در تقویم گنجانده شده است. آموزش کارکنان و هیات علمی در قالب دوره‌های کوتاه مدت برای دانشگاه سرمایه‌گذاری برای بلندمدت محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید ابراهیم حسینی در کارگاه تبیین آیین نامه‌های آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت در جمع کارشناسانی از واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های گلستان و سمنان در سالن اندیشه واحد گرگان گفت: «دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی در سال 1379 با هدف آموزش ضمن خدمت کارکنان، اعضای هیات علمی و مدیران فعالیت‌ خود را بر بستر آموزش‌های متناسب با نیاز حرفه ای دانشگاهیان آغاز و برنامه‌های خود را طراحی و اجرا کرد.

حسینی با توجه به فعالیت حوزه معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان پس از اجرای طرح تجمیع در دوره جدید دانشگاه اظهار کرد: این دفتر در زیر مجموعه این معاونت با نام دفتر توانمندسازی آموزش‌های کاربردی و با هدف انجام دوره‌های آموزشی کوتاه مدت درآمدزا رویکرد جدیدی را طراحی و اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: پسوند آموزش‌های کاربردی نگاه ویژه دانشگاهیان را به این دفتر به همراه خواهد داشت و با برنامه ریزی انجام شده علاوه بر آموزش‌های درون سازمانی کاربردی، آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت برای سازمان‌های دولتی، خصوصی و آحاد جامعه را با هدف تامین بخشی از درآمدهای غیر‌شهریه ای برای واحدهای دانشگاهی پیش بینی می‌‌کند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی، این دفتر را در افق 1404 جمهوری اسلامی مرکزی پویا و فعال در ارتقای دانش و مهارت‌های تخصصی کارکنان دانست و بیان کرد: در حوزه درون سازمانی مهارت‌های حرفه‌ای ارتقا خواهد یافت و در بخش‌های مختلف کارکنان، اعضای هیات علمی، بورسیه‌ها و مدیران آموزش‌هایی با رویکردهای جدید، متفاوت و متناسب با شرایط جامعه به اجرا گذاشته می‌شود.

حسینی با توجه به تغییر رویکردهای آموزشی در سطح دانشگاه‌ها بیان کرد: نیازهای اعضای هیات علمی بر همین اساس تغییرکرده و رویکرد آموزش‌های عمومی به سمت آموزش‌های تخصصی برای این گروه از مخاطبان باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: «آموزش‌های حرفه‌ایی در تعامل با دانشجویان و برخورد با مسائل اجتماعی در بسیاری از موارد برای اعضای هیات علمی باعث کاهش هزینه‌های احتمالی دانشگاه خواهد شد.

وی نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای تصدی مشاغل کلیدی در دانشگاه را بیان کرد و گفت: «دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی سهم بسزایی در ارتقای توان آموزشی کارکنان و اعضای هیات علمی خواهد داشت و این موضوع در خصوص اعضای هیات علمی با لحاظ بهبود شرایط برای ارتقا و اخذ رتبه‌های علمی با نگاهی به بهبود روش‌های ارتقا اتفاق خواهد افتاد.»

مدیرکل توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضرورت شناسایی پتانسیل های موجود در استان ها متناسب با طرح آمایش سرزمینی افزود: افزایش تأثیرگذاری دانشگاه در ارتقای دانش، مهارت و فرهنگ جامعه و ارائه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش کوتاه مدت، برگزاری دوره‌های درون و برون سازمانی از اهداف و برنامه‌های دانشگاه خواهد بود.»

وی تصریح کرد: « افزایش سهم دانشگاه از درآمدهای غیرشهریه ای تا 20 درصد از برنامه های دانشگاه در سال 95 است و قطعا بخشی از این درآمد باید از محل برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای بخش خصوصی و آحاد جامعه تامین شود.

حسینی تأکید کرد: استان گلستان با محور کشاورزی، توریست و دسترسی به منابع دریا دارای مزایای لازم برای ایجاد دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بوده و معاونت برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ثروت و کسب درآمد، آموزش‌های کارگاهی کوتاه مدت را برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی دانشگاه، کیومرث علیپور مدیر آموزش های تخصصی و کاربردی دانشگاه، مینا زمیاد رئیس اداره برنامه ریزی و ثابت کارشناس اداره برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به سوالات و ابهامات حاضران پاسخ گفتند.

کارگاه تبیین آیین نامه‌های آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، معاونان برنامه‌ریزی و کارشناسان دفاتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های گلستان و سمنان به میزبانی واحد گرگان برگزار شد.

20101

کد خبر: 628341

وب گردی

وب گردی