واشقانی فراهانی خواستار شد: ارائه برنامه عملیاتی پژوهشی واحدها تا پایان اردیبهشت

در نهمین جلسه شورای تخصصی پژوهش و فناوری که با حضور دکتر واشقانی فراهانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ برگزار شد، جذب اعتبارات پژوهشی واحدها و برنامه ریزی عملیاتی پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجوی بیشتر و رقابت در سطح ملی و بین المللی ناگزیر به داشتن برنامه عملیاتی به ویژه در حوزه پژوهشی است.

او در ادامه بیان کرد: تمامی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه ها و هزینه های خود در سال 95 را تا پایان اردیبهشت ماه ارائه دهند.

واشقانی فراهانی با تأکید بر اهمیت حرکت واحدها براساس برنامه پژوهشی افزود: جذب نکردن بودجه پژوهشی ناشی از نبود برنامه و یا انگیزه کافی برای عملیاتی کردن برنامه هاست. طی بخشنامه ای که اخیراً اعلام شده، از تمامی اعضای هیأت علمی خواستیم برنامه بلندمدت و میان‌مدت پژوهشی خود را ارائه دهند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحقیقات باید هدفمند بوده و بر روی موضوعات موردنیاز جامعه صورت گیرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با ابلاغ بخشنامه ای، میزان پاداش مقالات علمی را چندبرابر دانشگاه های دولتی قرار داد. همچنین در بخشنامه فرصت مطالعاتی که به تازگی ابلاغ شده است، امتیازات بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی برای اعضای هیأت علمی در نظر گرفته ایم. به طور کلی می توان گفت با هدایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سعی کرده ایم مسیر پژوهشی را برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان تسهیل کنیم.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه نیروی اصلی پژوهش، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، اظهار داشت: طی سه دهه عمر دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه تحصیلات تکمیلی با این شتاب صورت نگرفته بود و این فرصتی است که باید به خوبی از آن بهره جست.

وی با تأکید بر استخراج مقاله های علمی از پایان نامه ها گفت: اگر از پایان نامه های کارشناسی ارشد و همینطور تزهای دوره دکتری، مقالاتی با کیفیت علمی استخراج نشود، باعث هدررفت سرمایه دانشگاه خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از معاونان پژوهشی استان بوشهر خواست برنامه های خود را به صورت یکپارچه و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان تدوین کنند.

دکتر داود ثمری، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از معاونان پژوهشی این استان برای حضور فعال و بازدید از نمایشگاه فرهیختگان دعوت به عمل آورد و گفت: تمهیدات لازم برای بازدید صاحبان صنایع استان از این نمایشگاه که از 31 اردیبهشت تا 5 خرداد برپا خواهد شد، در نظر گرفته شود.

دکتر یوسف قیصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه به ارائه آماری از واحدهای این استان پرداخت و گفت: ‌استان بوشهر دارای 3 مرکز آموزشی و 8 واحد است و تنها واحد جامع آن در بوشهر قرار دارد.

دکتر قیصری افزود: واحدهای این استان به دلیل نوپا بودن، هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را در امر پژوهش پیدا کنند که امیدواریم با بخشنامه های حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه های دکتر میرزاده بتوانیم در این استان گام های موثری برداریم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی 4 مرکز تحقیقاتی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل های این استان، این مراکز عمدتاً مربوط به علوم دریایی و صنایع نفت و گاز خواهد بود.

20101

کد خبر: 628897

وب گردی

وب گردی