میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با دانشگاه‌های برتر روسیه در زمینه روباتیک همکاری کند

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با والری سولویانف معاون سازمان روس کنگرس و هیات همراه، دیدار و در خصوص مسائل علمی و دانشگاهی گفتگو کرد

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه روابط دو کشور گرم، صمیمانه و راهبردی است، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در حوز های مربوط به دانشگاه با روسیه همکاری کند.

دکتر میرزاده ابراز امیدواری کرد: در راستای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های بین المللی همکاری ها با کشور روسیه بیشتر شود.

وی به توافق با دانشگاه سینرجیا روسیه اشاره کرد و گفت در این همکاری دانشجویان این دانشگاه بدون حضور در ایران می توانند در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق واحد مجازی تحصیل کرده و در رشته های مختلف مدرک بگیرند.

دکتر میرزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در راستای منافع جمهوری اسلامی در حوزه صلاحیت های دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان روس کنگرس همکاری کند.

دکتر میرزاده در پایان به موفقیت های چشمگیر اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ آلمان اشاره کرد و گفت: ما میتوانیم با دانشگاه های برتر روسیه در زمینه روباتیک همکاری داشته باشیم.

در کنفرانس بزرگ اقتصادی در خصوص روابط ایران با روسیه یک پنل در خصوص همکاری های علمی دانشگاهی و پژوهشی مشخصا با دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود

والری سولویانف معاون سازمان روس کنگرس کشور روسیه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سازمان توسط رئیس جمهور روسیه تاسیس شده است و مسئولیت برگزاری همایش ها، سمینارها و ملاقات ها به دستور رئیس جمهور در حوزه های مختلف را دارد و همایش های مهم دولت روسیه را برگزار می کند.

سولویانف گفت: از طرف دولت روسیه به روس کنگرس ماموریت داده شده که یک کنفرانس بزرگ اقتصادی در خصوص روابط با ایران برگزار کند و هیاتی از کشور روسیه برای بررسی و انتخاب شرکا و همکاران خود به ایران سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه مقرر شده در این کنفرانس از افرادی با فعالیت های اقتصادی در سطح بالا دعوت شود، گفت: هم از طرف ایران و هم از طرف روسیه متاسفانه کنفرانس های مختلفی برگزارشده ولی گاهی نتیجه ای عملی در بر نداشته و ما می خواهیم این کنفرانس در ابعاد مختلف نتیجه داشته باشد.

سولویانف پیشنهاد داد در این همایش یک پنل در خصوص همکاری های علمی دانشگاهی و پژوهشی مشخصا با دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گفته شود.

دکتر میرزاده ضمن ابراز موافقت با این پیشنهاد از همکاران خود خواست این موضوع را بررسی و هماهنگی های لازم با مسئولین ذیربط به عمل آید.

20101

کد خبر: 668844

وب گردی

وب گردی