راهبرد دانشگاه‌آزاد اسلامی استفاده از خرد جمعی، مشورت و تمرکز زدایی است

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان صبح امروز با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و برخی از معاونان دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر میرزاده رییس دانشگاه ‌آزاد اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که با تایید امام خمینی(ره) ، پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور مقامات مهم کشوری همچون حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.

وی این دانشگاه را دانشگاهی مردمی دانست که متعلق به فرد یا شخص خاصی نیست و در راه اعتلای علم و دانش در کشور از زمان تاسیس تا کنون توانسته بار سنگینی از دوش دولت بردارد.

دکتر میرزاده اظهار داشت: تمام مسولان و مدیران دانشگاه‌آزاد اسلامی همانطور که در نام این دانشگاه آمده، باید در جهت توسعه علمی، آزاد اندیشی و اسلامی بودن این دانشگاه تلاش کنند.

وی، هدف از برگزاری این جلسات را استفاده از خرد جمعی، مشورت و آگاهی از عملکرد واحدها و اجرای بخشنامه ها دانست و گفت: راهبرد ما در این دانشگاه استفاده از خرد جمعی، مشورت و تمرکز زدایی است، در همین راستا شورای مرآت در دانشگاه‌ازاد اسلامی تشکیل شده است، که تمامی بخشنامه ها قبل از ابلاغ در این شورا مطرح و بررسی می شود.

دکتر میرزاده، عملکرد استان خوزستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه استان خوزستان دارای مجموعه مدیریتی مطلع، دلسوز، ‌آگاه و به روز است و مجموعه مدیران این استان با دلسوزی و دقت امور را پی گیری می کنند. همچنین استان خوزستان از ابتکارات مالی و اداری خوبی استفاده کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید در جهت توسعه کیفی دانشگاه گام برداشت، گفت: تنها با توسعه کیفی می توان برند دانشگاه را ارتقا و پررنگ کرد که خوشبختانه امروز دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه کیفی گام برداشته است.

40 درصد از دانشجویان استان خوزستان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است

در ادامه جلسه دکتر لک رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این استان گفت: استان خوزستان دارای 18 واحد و مرکز آموزشی، بیش از 108 هزار دانشجو، بیش از هزار و 500 عضو هیات علمی تمام وقت، 7 هزار و 526 مقاله نمایه شده و ... است.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان خوزستان به اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی در این استان اشاره کرد و گفت: از جمله اهداف کلان تکریم ارباب رجوع، ارتقا سطح کیفی، تربیت و پرورش نیروی انسانی متخصص، افزایش سهم تولیدات علمی کشور و ... است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از دانشجویان استان خوزستان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: در سال های اخیر روند جذب دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی افزایش داشته به طوریکه در دروه کارشناسی ارشد 14 درصد، دکتری تخصصی 35 درصد و دکتری حرفه ای 32 درصد افزایش داشته ایم.

لک افزود: همچنین تعداد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با روند صعودی افزایش داشته ، از تعداد 115 رشته محل در سال 91 در دوره تحصیلات تکمیلی به 461 رشته محل در سال 95 رسیده است.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان خوزستان همچنین در خصوص مهمترین دستاوردهای این استان گفت: تجمیع کلیه حساب های واحدهای دانشگاهی استان خوزستان، تشکیل منظم کمیته انتصابات استان، تعیین تکلیف املاک فاقد سند واحدها و مراکز، کسب مقام اول در طرح ضیافت اندیشه اساتید در بین موسسات آموزشی استان و تشکیل مجمع خیرین استان بخشی از دستاوردهای مهم دانشگاه‌آزاد اسلامی استان خوزستان است.

گفتنی است در این جلسه روسای شوراهای تخصصی نظیر شورای اداری و مالی، آزمایشگاه های همکار(ساها)، برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان ، طرح های فرهنگی ماندگار و روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحدها و شوراها به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

20101

کد خبر: 668845

وب گردی

وب گردی