ضرورت تغییر نگرش در آموزش‌/ توجه به جوانان در سیاستگذاری

استاندار تهران گفت: حاکمیت، دولت و وزارت ورزش و جوانان باید در حوزه سیاست‌گذاری توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند چرا که آنها از مهمترین سرمایه‌های کشور هستند.

به گزارش ایسکانیوز، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش نقش و جایگاه جوانان در مدیریت استان تهران که با حضور جمعی از جوانان در استانداری برگزار شد، گفت: توسعه یک تعریف علمی و منطقی دارد و نقش جوانان در آن بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: حاکمیت و دولت نقش بسزایی در حوزه جوانان دارند و در یک افق درازمدت بنای بسیار خوبی را برای جوانان باید پی‌ریزی کنند.

استاندار تهران گفت: توسعه دارای ابعاد فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی است و در این راستا باید از همه توانمندی‌ها و داشته‌ها استفاده کرد.

بندپی‌ گفت: اگر توسعه رفاه، ارتباطات و مشارکت را در جامعه نهادینه کنیم قطعا در مسیر درستی قرار خواهیم گرفت که توسعه در آن وجود دارد و توسعه یک شبه و یک روزه به دست نمی‌آید و در راستای یک برنامه‌ریزی درازمدت محقق خواهد شد و قطعا دست یافتنی است.

وی گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌های ما باید در حوزه جوانان باشد و این سرمایه‌گذاری ابعاد مختلفی دارد.

استاندار تهران افزود:‌دو گروه جوانان را مطرح می‌کنند که 15 تا 29 سال و از 15 تا 35 سال است و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران 25درصد جمعیت کشور جوان هستند و این جوانان سه ویژگی پویایی، بالندگی و امیدواری جوانان را دارند و اگر بتوانیم از این 25 درصد در ابعاد مختلف استفاده کنیم موجب موتور حرکت توسعه می‌شوند.

بندپی‌ گفت: حاکمیت، دولت،‌ وزارت ورزش وجوانان باید سیاست‌گذار باشند و در حوزه آموزش و تغییر نگرش ایجاد شود و آموزش‌ها باید بر اساس اجتماع پذیر و انتقاد پذیر باشند و در حال حاضر آموزش و پرورش از این نوع آموزش خیلی فاصله دارد.

وی گفت:‌ما باید برای جوانان فضایی را مهیا کنیم که بتوانند کسب و کار داشته باشند و تنها به شکل دولتی فکر نکنند.

استاندار تهران گفت: بیکاری عارضه‌های خاص خود را دارد و ما باید فضا را از توانمندی جوانان در زمینه‌های مختلف پر کنیم.

بندپی‌ تاکید کرد: اقدامات علمی و مهارتی باید برای جوانان ایجاد شود و خلاقیت‌ها در این حوزه افزایش یابد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1002914

وب گردی

وب گردی