خصوصی سازی مطلق سینما، آثار زیان باری به همراه دارد

مدیر مسئول فصلنامه سینما و ادبیات گفت: نباید در کشور به صورت شتابان به سمت خصوصی کردن مطلق سینما پیش برویم؛ چراکه این امر آثار زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین نشست کرسی آزاد اندیشی رسانه ای با عنوان «نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما» در سالن غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

مهناز رونقی، کارگردان و عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، امیر پوریا، منتقد و مدرس سینما، همایون خسروی دهکردی، مدیر مسئول فصلنامه سینما و ادبیات، رقیه محمد زاده، مدیر گروه اقتصاد شبکه دو سیما و مدیر سابق فیلم و سریال مرکز نظارت و محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در این نشست حضور داشتند.
همایون خسروی دهکردی، مدیر مسئول فصلنامه سینما و ادبیات در این نشست گفت: برخی از کارگردان ها سطح سینمای ایران را پایین آورده اند و صرفا به دنبال کسب درآمد از طریق فیلم های طنز معمولی هستند.
او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خصوصی سازی سینما صرفا یک شعار بوده و این حرف برخی از افراد که می گویند دولت نباید در اقتصاد سینما نقش داشته باشد، صحیح نیست.
مدیر مسئول فصلنامه سینما و ادبیات تأکید کرد: در انگلستان و فرانسه تلاش هایی صورت گرفت که سینمای آن ها مستقل شود. انگلستان در این مسیر موفق شد؛ اما امروزه در فرانسه تلاش می شود که چنین اتفاقی رخ ندهد.
وی افزود: دلیل تلاش فرانسه برای مستقل نشدن سینمایش این است که در انگلستانی که سینمایش مستقل شده است، دیگر هویت انگلیسی دیده نمی شود. لذا دولت فرانسه سعی دارد که حضور خود را در سینما حفظ کند، تا هویت آن از بین نرود.
دهکردی خاطرنشان کرد: ما هم نباید به صورت شتابان به سمت خصوصی کردن مطلق سینما پیش برویم؛ چراکه این امر آثار زیان باری را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003199

وب گردی

وب گردی