گرامیداشت روز معلم اقدامی نمادین در اهتمام دولت و ملت برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: طبق تاکید وزارت علوم فرایند انتخاب استاد هیئت علمی نمونه را اجرا کردیم که از بهمن 97 شروع شد. 35 پرونده در معاونت آموزشی بررسی شد و به مرحله دوم راه یافته و در نهایت سه نفر به عنوان اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، طاهر روشندل اربطانی، در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با بیان اینکه اردیبهشت هر سال یادآور همت زنان و مردانی است که مروج راستی و درستی و رهنمایان آدمی به دانایی و آگاهی اند، گفت: امسال، ایام گرامیداشت مقام معلم با یکصد سالگی تربیت معلم مقارن شده است.

وی افزود: آثار اندیشمندان این سرزمین که در دانشگاه های برتر دنیا تدریس می شود، نشانگر جایگاه تعلیم و تعلم در ایران و وجود سلسله ای توانا از تعلیم دهندگان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد سرآمدی هفته آموزش با اشاره به اینکه گرامیداشت روز و هفته معلم اقدامی نمادین است تا دولت و ملت در ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش مشارکتی همه جانبه و اهتمامی جدی تر داشته باشند، گفت: پاسداشت شان معلم، شان گذاری انقلاب اسلامی ماست که انقلاب فکر و تربیت است.

روشندل ادامه داد: منزلت معلمی به معنای مرزبندی فرهنگی یک ملت است و در این بین معلم کانونی ترین نقش را در شکل دهی شخصیت اجتماعی دانش آموزان برعهده دارد، رسالت معلم تربیت نسلی با اراده، با اعتماد به نفس و روشن بین است.

وی با بیان اینکه سامان دادن به تربیت معلم، سامان دادن به آموزش و پرورش و سامان دادن به آموزش و پرورش، سامان دادن به جامعه است گفت: اگر می خواهیم جامعه رشد کند باید تعلیم و تربیت رشد کند و در حال حاضر وظیفه سامان دادن به تعلیم و تربیت برعهده دانشگاه فرهنگیان است.

قائم مقام ستاد سرآمدی هفته آموزش، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان فرصتی ذی قیمت است تا آموزش و پرورش خویش را در آیینه خویش ببیند و بداند چه چشم اندازی دارد.
وی با اشاره به آغاز دهه سرآمدی آموزش از سوم اردیبهشت تصریح کرد: تجلیل از مقام معلم، فراهم کردن فرصت مناسبی برای تبادل اندیشه، برقراری ارتباط بین اساتید و نومعلمان است که از اهداف اصلی دهه سرآمدی آموزش بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد سرآمدی هفته آموزش افزود: برگزاری 31 مراسم ویژه در استان، 31 نشست هم اندیشی استانی برای ارتقای سطح آموزش، برگزاری 31 دوره مجازی آموزش اساتید، 31 دوره طرح کاروزی، 31نشست نومعلمان و طرح ریزی برنامه هایی برای بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه و تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه در این دهه انجام شد.

روشندل افزود: همه اعضای هیئت علمی ما نمونه هستند و بزرگترین افتخار ما این است که به شغل انبیایی مشغول اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با اشاره به روند انتخاب هیات علمی نمونه دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: طبق تاکید وزارت علوم فرایند انتخاب استاد هیئت علمی نمونه را اجرا کردیم که از بهمن 97 شروع شد. 35 پرونده در معاونت آموزشی بررسی شد و به مرحله دوم راه یافته و در نهایت سه نفر به عنوان اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب شدند.

در ادامه از اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه، سیدمحسن موسوی، از استان تهران در رشته شیمی، پری موساپور از استان گیلان در رشته جغرافیا و زهره کرمی از استان همدان در رشته علوم تربیتی با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1004059

وب گردی

وب گردی