نگاه به رشته های علوم انسانی مانند شهروند درجه 2 است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منظور از بومی سازی علوم انسانی درگیر کردن دانشگاه در حوزه علوم انسانی برای حل مسئله جامعه است که اگر این اتفاق بیفتد ثمره علوم انسانی در جامعه ملمومس تر می شود اما متأسفانه نگاه به رشته های علوم انسانی مانند شهروند درجه 2 است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی و گفت‌وگو درباره تعالی علوم انسانی و هنر به میزبانی واحد همدان گفت: بیش از 160 هنر در کشور وجود دارد که کم کم در حال فراموشی است.

وی با بیان اینکه معاونت هلی علمی در دانشگاه ها باید از سیاست زدگی دوردی کنند گفت: ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی یک تغییر ساختاری مهم در حوزه علوم دانشگاهی است.

وی با تاکید بر این موضوع که ما نمی توانیم هویت مان را از اسلام جدا کنیم افزود: در ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی معاونت‌های به دو دسته تخصصی علمی و پشتیبانی تقسیم می‌شوند که معاونت علوم انسانی و هنر جزو دسته تخصصی علمی در کنار سایر معاونت‌های علوم و مهندسی و فنی و علوم پزشکی قرار می‌گیرد که نشان از اهمیت علوم انسانی در دوره کنونی دانشگاه آزاد اسلامی است.

خسروپناه بیان کرد: رویکرد تعالی علوم انسانی و هنر از سه مولفه بروز رسانی علوم وعالمان، بومی سازی علوم انسانی و حکمت علوم انسانی مورد بررسی و بحث قرار می دهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تسلط استادان به آخرین دستاوردهای علمی برای انتقال به دانشجویان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ما نمی توانیم با کتابها و جزوه های بیت سال پیش حرف تازه ونوی در دنیا بزنیم و باید علوم انسانی پیش رو بروز رسانی شوند.

وی اظهار کرد: منظور از بومی سازی علوم انسانی درگیر کردن دانشگاه در حوزه علوم انسانی برای حل مسئله جامعه است که اگر این اتفاق بیفتد ثمره علوم انسانی در جامعه ملمومس تر می شود.

خسرو پناه گفت: توجه به مبانی حاکم بر علوم انسانی نیز نباید فراموش شود، زیرا هیچ دانشی بدون مبنا و حکمت شکل نمی‌گیرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای عملیاتی شدن برنامه تعالی علوم انسانی در صدد تشکیل هیأت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر در هر استان هستیم تا درباره مؤلفه‌های ناظر بر تعالی علوم انسانی در هر استان و ایجاد رشته‌های جدید سازمان مرکزی را کمک کنند.

وی گفت: باید موانع اجرای ارتقاء اعضای هیات علمی درانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود بطور مثال تشکل منظم جلسات هیات ممیزه اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

در ادامه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد همدان به بیان نظرات و سخنان پیرامون مباحث علوم انسانی و هنر پرداختند.

بازدید از مجموعه آزمایشگاهی ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی همدان و کارگاه های فعال در این واحد دانشگاه از برنامه های دیگر این بازدید بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004534

وب گردی

وب گردی