رسالت حراست، تأمین مسیر امن برای رشد و تقویت ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، رسالت حراست را تأمین مسیر امن حرکت برای رشد و تقویت ظرفیت‌های دانشگاه در مسیر تحول و تراز انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی یک‌شنبه شب در آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با تأکید بر اثرپذیری جوامع از نهادهای دانشگاهی، جهت دهی مثبت و یا تخریبی این نهاد را منشأ انحطاط و یا تعالی فرهنگی اجتماع قلمداد کرد.

وی افزود: تحولات علمی نهادها در کشور به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه شاخص‌های آن در حوزه جمعیت دانشجویی و تجربه‌های شگرف در حوزه گسترش دانشگاه‌های پزشکی و پیراپزشکی، فنی مهندسی و علوم انسانی با دوران پیش از انقلاب، پاسخگوی نیاز کشور در برابر غرب است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با توضیح اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه علوم انسانی هنوز با آرمان‌ها و تراز مناسب با شأن انقلاب اسلامی فاصله دارند، تأکید کرد: در طول دو سال گذشته پس از انتصاب حکیمانه دکتر ولایتی با حکم مقام معظم رهبری در صدر دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طهرانچی از دانشمندان افتخارآفرین حوزه علوم هسته‌ای، شاهد گشایش افق‌های روشن و امیدبخش به تحولات اساسی در این مجموعه برای جبران فاصله‌ها هستیم.

موسوی حرکت سازنده در راستای تطبیق بدنه این سرمایه انقلاب را فرصتی برشمرد که می‌تواند برای انقلاب، کشورهای اسلامی و منطقه در جهان منشأ تعالی باشد.

وی تأکید کرد: مجموعه مدیریت فعلی با روحیه انقلابی، ولایی، جهادی و پاکدستی، برآمده از میان نخبگانی بوده که در مبارزه علمی و خیزش تولید علم و توسعه به شکوفایی روز افزون ایران اسلامی و رشد و تقویت ظرفیت‌های دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و پیامد آن انعکاس برکات چنین دانشگاهی به متن جامعه می‌اندیشند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحولات این مجموعه، رسالت حراست را سرعت بخشیدن به حرکت و ایجاد امنیت در مسیر ظهور و بروز همه ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های دانشگاه در کشور برشمرد و برای دستیابی به این هدف، نیاز به هم‌افزایی و خودباوری را رمز سردرگمی دشمن در عرصه جهاد علمی و میراث دانشمندان شهیدی مانند طهرانی مقدم، علیمحمدی، شهریاری، رضایی، احمدی روشن و ... دانست.

موسوی افزود: دانشمندان مخلص باایمان و جهادگر ما موجبات فخر و مباهات جهان اسلام شدند و امروز مظلومان و مستضعفین برای مقابله با کفر حاکم بر جهان و تحقق عدالت و دادخواهی چشم امید به ایران اسلامی دارند.

وی پیروزی های مسلمانان در کشورهای اسلامی مانند فلسطین، لبنان، سوریه و عراق را مدیون انتقال دستاوردهای علمی و فناوری دانشمندان ایرانی به این کشورها دانست و گفت: دستیابی به این پیروزی‌ها در شرایط خاص امروز، رسالت و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند؛ زیرا در چنین شرایطی ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی باید در مسیر این تحول و افق‌های بلند آن قرار گیرد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: لازم است در مقابل موانع با روحیه انقلابی و جهادی محکم‌تر بایستیم و با هرگونه ظواهر فساد در لایه‌های مختلف چنین مجموعه‌ای در ابعاد اخلاقی، سیاسی، مالی و اداری با نهادینه‌کردن روحیه خود نظارتی و کنترل درونی، بدنه دانشگاه را حفاظت و تقویت کنیم.

موسوی در ادامه با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت همگانی برای مبارزه با فساد و آلودگی، تأمین محیط آرام و منزه متناسب با ایجاد شرایط تحول در دانشگاه را وظیفه حراست دانست و وجود فرزندان ایران اسلامی و جوانان خانواده‌های ایرانی را مانند سرمایه‌ای اجتماعی، امانت امت در نزد دانشگاه تلقی کرد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه مدیریت فعلی دانشگاه که مولود انقلاب و تربیت شده در فرهنگ اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و به ساده‌زیستی و سالم ماندن در مسیر جهاد و خدمت متعهدند، نقطه امیدی برای رسیدن به این هدف ارزیابی کرد.

وی یادآور شد: برای تحقق این هدف با انتصاب نیروهایی که دارای تخصص لازم و آگاهی به جریان‌شناسی در مبارزه با آسیب‌ها و تخلفات باشند؛ مجموعه‌ای منسجم و هوشمند و رشدیافته و دارای ارتباط مؤثر با نهادهای نظارتی بیرون و درون سازمان در تعامل سازنده ایجاد کرده‌ایم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های مؤثر محمدجواد فتایی مسئول سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و معرفی قربان باقرنیا و توضیح درباره سوابق خدمتی وی به‌عنوان مدیرکل جدید حراست دانشگاه در استان کردستان ابراز امیدواری کرد که شاهد استیلای آرامش در بستر تحول و تحقق اهداف و اعتلای روزافزون دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان باشیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در دو نشست دیگر با حضور دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه و رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و مدیران دفاتر حراست به تشریح استراتژی‌ها و چشم‌انداز تحولات پیش رو در این مجموعه و تبیین وظایف مسئولان در راستای تحقق اهداف پیشبینی شده پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007744

وب گردی

وب گردی