مدعیان دروغین حقوق بشر نسبت به کشتار مردم یمن ‌پاسخگو باشند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر نسبت به کشتار مردم بی‌گناه یمن پاسخگو باشند.

به گزارش سیاسی ایسکانیوز ، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به هشتم تیرماه روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اظهار داشت: این روز یادآور یکی دیگر از ابعاد جنایات صدام در کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان و مردم بی‌دفاع شهرها و روستاهای مرزی کشورمان طی هشت سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای از بین بردن نقش خود در تجهیز صدام به توانمندی تسلیحاتی شیمیایی و کوچک کردن ابعاد این جنایت افزود: این کشورها معترفند بیش از ۲۰ هزار تن از رزمندگان و افراد غیرنظامی جمهوری اسلامی ایران بر اثر جنایات شیمیایی صدام به شهادت رسیده‌اند.

وزیر دفاع با اشاره به اعتراف غرب به ۳۰ حمله شیمیایی صدام به مراکز غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تصریح کرد: اوج این جنایات، بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه ۱۳۶۶ بود که به شهادت و مصدومیت ۴۵۰۰ نفر از اهالی این منطقه انجامید.

امیر حاتمی با بیان اینکه معاهده منع به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی تا حد زیادی مرهون موج جهانی انزجار از جنایات صدام علیه ملت ایران است، ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری این معاهده، شاهد حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تسلیحات شیمیایی بوده‌ایم و این موضوع مورد اعتراف همگان است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نقش برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در تجهیز رژیم صدام به تسلیحات شیمیایی و محکومیت این رژیم در مجامع بین‌المللی و افکار عمومی جهان روشن است، خاطرنشان کرد: تداوم کشتار مردم بی‌گناه منطقه به ویژه مردم مظلوم یمن با تسلیحات غربی، صفحه دیگری از عملکرد جنایتکارانه این دولت‌ها در تاریخ ثبت خواهد کرد و مدعیان دروغین حقوق بشر باید در مقابل وجدان بشری در مورد جنایات گذشته و کنونی خود پاسخگو باشند.

کد خبر: 1009551

وب گردی

وب گردی