سکوت دستگاه دیپلماسی ایران دشمن را گستاخ‌تر می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: سکوت دستگاه دیپلماسی کشور، گستاخی استکبار جهانی را به دنبال خواهد داشت.

سجاد صدیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی «استکبار و حاکمان ظالم، دست از ایجاد مشکل برای مسلمین برنمی‌دارند مگر اینکه مسلمانان از دین خودشان بگذرند»، گفت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و انگلیس سال‌هاست که از ایجاد مشکل در عرصه‌های بین‌المللی برای ایران دریغ نمی‌کنند و از هر فرصتی برای ضربه زدن نهایت بهره را می‌برند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: تقابل انگلستان با ایران ریشه تاریخی دارد و این موضوع ناشی از روحیه استعمارگری انگلستان است. این روحیه تجاوزگری باعث ایجاد دشمنی مجموعه حکام انگلستان با ملت ایران بوده‌ است.

وی مکتب سیاسی امام راحل را مستخرج از آیات قرآنی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) همیشه معتقد بودند در برابر استکبار نباید کوتاه آمد و باید مقابله به مثل کرد.

صدیقی توقیف کردن نفت‌کش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس را محکوم کرد و گفت: در چند روز گذشته شاهد توقیف نفتکش ایرانی به نام «گریس ۱» در منطقه جبل الطارق بودیم که این اتفاق مصداق بارز دست‌درازی انگلستان به دارایی ایران است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: سکوت دستگاه دیپلماسی یا کم‌کاری در موضع‌گیری رسمی نسبت به توقیف کشتی ایرانی به هیچ عنوان مورد پسند جریان دانشجویی و مردم نیست.

وی با تأکید بر ضرورت اقدام متقابل ایران عنوان کرد: ایران طبق موازنه سیاسی باید یک کشتی انگلیسی را توقیف کند تا جواب در شأن ملت ایران را به جهانیان نشان دهد.

صدیقی خاطرنشان کرد: سکوت دولتمردان در این موضع گستاخی جریان رقیب را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا استکبار ایران را رها نخواهد کرد و اگر امروز یک کشتی را گرفتند فردا قطعاً به منافع جدی‌تری متعرض خواهند شد.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیاست ایران در برابر غرب را توأم با ملایمت دانست و گفت: زمان آن رسیده است که جواب دندان‌شکنی به غربی‌ها داده شود؛ زیرا مرور تاریخ نشان می‌دهد هرکجا با ملایمت رفتار شده آنها گستاخ‌تر و هر جا پاسخ محکم داده شده عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010173

وب گردی

وب گردی