راز حسگر اسرارآمیز  Google Pixel 4 XL

هر روز تعداد گوشی های هوشمندی که با ویژگی های جدیدی به بازار عرضه می شوند بالاتر می رود که به تازگی «Pixel 4 XL» نیز به این جمع اضافه شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوشی هوشمند «Pixel 4 XL» دارای ویژگی های فراوانی است ولی تا کنون کاربرد سنسوری که در قسمت جلویی این کوشی تعبیه شده، مشخص نیست.

فناوری های جدید و مدرنی که توسط مراکز تحقیق و توسعه اختراع و تولید می شود اغلب در سری پرچم دار شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند و برای ایجاد تمایز با سایر تولید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

گوگل، غول نرم افزاری، هر ساله سری جدید گوشی های Pixel را به طور منظم معرفی و به بازار عرضه می کند. بر اساس اطلاعاتی که امروز منتشر شده است در سری جدید پیکسل و در مدل «Pixel 4 XL»، سنسوری وجود دارد که کاربرد آن تا کنون مشخص نشده است.

ویژگی این سنسور چیست؟

آیا یک «حسگر Soli Radar» است؟

این گونه به نظر می رسد که این سنسور تاکنون در هیچ یک از گوشی های هوشمند دیگر بکار برده نشده است و حرف و حدیث های فراوانی در مورد کاربرد آن وجود دارد. تصور می شود که این سنسور متعلق به پروژه «Soli» است، که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I / O در سال 2015 آنرا معرفی کرده بود.

این طور تصور میشود که این سنسور که « Soli Radar » نامیده می شود همانند تکنولوژی بکار برده شده در « Galaxy S4 » سامسونگ، برای کنترل دستگاه با دست کاربرد داشته باشد. تکنولوژی مشابهی توسط LG در گوشی هوشمند G8 ThinQ مورد استفاده قرار گرفته است.

سنسور True Tone:

یکی دیگر از گمانه زنی های دیگری که در این زمینه مطرح شده این است که یک سنسور ممکن است یک سنسور True Tone که برای تنظیم تعادل رنگ سفید روی صفحه نمایش کاربرد دارد، باشد. با این ترتیب و با استفاده از یک حسگر، گوگل می تواند کاربران خود را با یک تجربه واقع گرایانه تر و صفحه نمایش سازگاز با محیط اطراف آشنا کند.

چه کاربردهای دیگری می تواند داشته باشد؟

همچنین تصور میشود این سنسور به افزایش امنیت سیستم تشخیص چهره سه بعدی بکار برده شده در این گوشی ، کمک کند زیرا امنیت کاربران از موضوعاتی است که گوگل به آن اهمیت فراوانی می دهد.

فارغ از این که این سنسور چه کاربردی داشته باشد تعبیه آن در قسمت بالای این گوشی هوشمند باعث افزایش ضخامت آن خواهد شد. این افزایش ضخامت با وجود گوشی های نازکی که در بازار وجود دارد ممکن است به مذاق کاربران خوشایند نباشد ولی فواید استفاده از این سنسور ممکن است کمی این نارضایتی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021471

وب گردی

وب گردی