فعالیت ٣٥ هزار زندانی حقوق‌بگیر در زندان‌های کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از فعالیت ٣٥ هزار زندانی شاغل و حقوق‌بگیر در زندان‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رحیم مطهرنژاد در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت: طی ٧ سال گذشته با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان امور فنی و حرفه‌ای کشور، ٥٠٠ هزار زندانی آموزش فنی حرفه‌ای دیدند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره اعطای گواهینامه به نیم میلیون زندانی، گفت: ٥ هزار از ١٥ هزار هکتار زمین‌های در اختیار این افراد برای بهینه‌سازی منابع آب به آبیاری مکانیزه مجهز شده است.

مطهرنژاد گفت: با تلاش زندانیان تعداد گلخانه‌ها از ١٠ واحد در سال ٩٠ به ٤٠ واحد در سال ٩٧ افزایش یافته است‌.

وی تصریح کرد: ٧ هزار مترمربع اراضی گلخانه ای در این مدت به ٧٥ هزار متر مربع افزایش یافت و ٧٣٠هکتار باغ پسته و میوه به باغ‌های تحت پوشش بنیاد تعاون اضافه شده است.

مددجویان طی ۷ سال، ٢٥ میلیون دست لباس تولید کرده‌اند و این در حالی است که زمینه افزایش اشتغالزایی زندانیان از اهدافی است که دنبال می‌شود



مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: مددجویان طی ۷ سال، ٢٥ میلیون دست لباس تولید کرده‌اند و این در حالی است که زمینه افزایش اشتغالزایی زندانیان از اهدافی است که دنبال می‌شود.

مطهرنژاد گفت: رویکرد بنیاد تعاون این است که زندانیان در حین گذراندن دوران حبس و پس از آزادی اشتغال مناسب داشته باشند چراکه یکی از مهمترین مشکلات این افراد بیکاری است.

وی تأکید کرد: بنابراین از خیرینی که زندانی آزاد می‌کنند می‌خواهیم ستادهای خیرین اشتغال ایجاد کنند تا زمینه اشتغال این دسته از زندانیان فراهم شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1021734

وب گردی

وب گردی