نباید به دانشگاه‌ها در مسیر تولید، فشار وارد شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهید دانشگاه به تولید متصل شود نباید سختگیرانه عمل کنید و نیاز است به بخش دانشگاهی که کار تولید انجام می‌دهد، کمک شده و فشار وارد نشود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار رئیس و مدیران سازمان تأمین اجتماعی، درباره وضعیت کارگاه‌های کشور اظهار کرد: باید درمورد کارگاه‌ها احساس مسئولیت داشته باشیم. شرایط کشور به گونه‌ای است که اغلب کارگاه‌های سرپا، مشکلات عدیده‌ای دارند؛ بنابراین تا می‌توانید جریمه نگیرید بلکه انگیزه و مشوق‌هایی را ایجاد کنید تا چنین کارگاه‌هایی بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور برای تولید، سخت است. البته برای دلالی سخت نیست و نیاز است تأمین اجتماعی دردمندانه از تولید حمایت کند. البته باید حقوق کارگران را اخذ کرد، در عین حال اگر کارگاهی مشکلاتی دارد و نمی‌تواند بدهی خود را پرداخت کند لزومی ندارد در شرایط تحریم و سخت، بدهی‌های گذشته را پس بگیریم بلکه نیاز است مشوق ایجاد کنیم تا بدهی‌ها پرداخت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می‌خواهید دانشگاه به تولید متصل شود نباید سختگیرانه عمل کنید و چنانچه بودجه دانشگاه‌ها به پژوهش و سرمایه متصل شد، آن وقت می‌شود کارهای بهتری انجام داد. نیاز است به بخش دانشگاهی که کار تولید انجام می‌دهد، کمک شده و فشار وارد نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021907

وب گردی

وب گردی