تناسب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت واحدها، آغاز حرکتی تحول‌آفرین است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با ظرفیت‌ها و با تأکید بر اجرای دستورالعمل ابلاغی بودجه، برای سال آینده پیش‌بینی شده که آغاز حرکتی تحول‌آفرین است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر با اشاره به برگزاری جلسات بررسی و تصویب بودجه دانشگاه، گفت: بودجه‌ریزی در سال مالی جدید با تغییرات اساسی و برمبنای دستورالعمل ابلاغی رئیس دانشگاه، مورد بررسی دقیق و عملیاتی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید در بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و دانشگاه، صرفه‌جویی است، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در منابع دانشگاه و استفاده حداکثری از منابع موجود، از اولویت‌های اساسی واحدها در نظر گرفته شده است. بر این اساس، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پیش‌بینی شده است.

عبدالهی با بیان اینکه رویداد مهم در بودجه‌ریزی دانشگاه برای سال مالی آینده، پیش‌بینی درآمدزایی غیر شهریه‌ای در بودجه است، اظهار داشت: در بودجه پیش‌بینی شده حداقل 10درصد درآمدهای دانشگاه از منابع غیر شهریه‌ای به دست آید. از این رو در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، براساس طرح‌های اقتصادی و ظرفیت‌های موجود، یک درآمد مالی سه برابری نسبت به دوره مالی قبل پیش‌بینی شده است. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با همین سیاست، وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجو را به تدریج کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه براساس دستورالعمل و برنامه مشخص و تخصصی پیش‌بینی و تصویب خواهد شد، گفت: ابتدا استان‌ها در جلساتی با معاونت‌های موضوعی در ستاد و سازمان، برنامه ها و اولویت‌ها را مذاکره و توافق می‌کنند و سپس در جلسه با رئیس دانشگاه، بودجه استان‌ها به طور جزئی و کامل مورد امعان نظر و اصلاحات لازم قرار می گیرد. درواقع می‌توان گفت بودجه دانشگاه متناسب با ظرفیت‌ها، با تأکید بر کنترل و کاهش هزینه‌ها، طبق برنامه و بهره گیری ازتمام امکانات درآمدی اعم از شهریه ای و غیرشهریه ای برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود که آغاز حرکتی تحول‌آفرین است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سال گذشته 6 مدرسه جدید در حوزه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی راه‌اندازی کرده است. در برنامه استان تاسیس و ارتقای 20 مدرسه شامل مدارس عادی، تخصصی و مهارتی هدف گذاری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: توسعه رشته‌های پیراپزشکی نیز در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی استان است و مقرر شده طبق سند آمایش، چند رشته در این حوزه به واحدهای بوشهر و دشتستان اختصاص یابد. جابجایی رشته‌ها در سطح استان نیز یکی از برنامه‌های سال آینده است تا جذب دانشجو افزایش پیدا کند. همچنین اجرای طرح‌های اقتصادی در حوزه دریا به منظور فعال سازی ظرفیت های تخصصی و درآمدزایی و ایجاد رشته‌های متناظر با آن، در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022259

وب گردی

وب گردی