متر و معیار تفاوت حقوق معلمان چیست؟

 مطالبات معوق و دریافتی فرهنگیان دغدغه همیشگی بوده که یک بار برای همیشه باید بررسی و رفع شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معلمان قشری که بیشترین مسئولیت در تربیت نسل انسانی را بر عهده دارند هنوز هم با مشکلات مالی و دغدغه برای دریافت مطالبات خود مواجه اند.


اینکه معلمی با مشقت‌های بسیار هنوز درگیر افزایش حقوق و دریافت مطالبات معوق خود باشد زیبنده نظام نیست و حضور هر روزه این عزیزان برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان نشان از ضعف عملکرد در حوزه آموزش و پرورش دارد.


حال اینکه سقف و کف حقوق در حوزه آموزش و پرورش چقدر است نیز این روز‌ها پرحاشیه شده در حالی که معلمان و قشر زحمت کش آموزگان همیشه در لیست کف حقوق‌ها قرار داشته اند در این رابطه با ضیاء الله اعزازی ملکی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تایید موضوع حقوق حداقلی آموزگاران، گفت: باید سازوکاری برای رشد حقوق این عزیزان در نظر گرفته شود.


وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به مطالبات فرهنگیان پسندیده نیست، افزود: حقوق معلمان بر اساس سابقه، مدرک و منطقه جغرافیایی تعیین می‌شود، زیرا تابع قانون مدیریت خدمات هستند از این رو همه معلمان حقوق یکسانی ندارند.


اعزازی ملکی با بیان اینکه در راستای افزایش دریافتی معلمان نظام باید تصمیماتی را اتخاذ کند، گفت: رویه فعلی به صلاح نیست.


وی همچنین با اشاره به رقم بالای معوقات فرهنگیان، تاکید کرد: دولت به ویژه وزارت آموزش و پرورش باید در لایحه‌ای در فصل بودجه پیشنهاد افزایش دریافت معلمان و همچنین پرداخت معوقات آنان را به مجلس پیشنهاد کند که در این راستا مجلس نیز آماده همراهی با دولت در مسیر کمک به فرهنگیان است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1023137

وب گردی

وب گردی