لوازم التحریر واقعا چقدر گران شده؟

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مشهد گفت: از ابتدای سال 98 شاهد تغییر چندانی در قیمت لوازم تحریر نبودیم اما کالاها مقداری افزایش قیمت داشته و نسبت به سال تحصیلی گذشته در همین زمان دو برابر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی لعلیانی در خصوص افزایش قیمت لوازم‌التحریر در بازار،گفت: قیمت لوازم‌التحریر از ابتدای سال 98 دو برابر نشده اما از اوایل سال گذشته قیمت دو برابر و گاه در برخی اقلام بیشتر افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال 98 شاهد تغییر چندانی نبودیم اما مقداری افزایش قیمت داشته و نسبت به سال تحصیلی گذشته همین زمان دو برابر شده است.محصولات کاغذی نسبت به سال گذشته دو برابر یا شاید بیشتر افزایش قیمت داشته‌اند اما محصولات دیگر بین 60 تا 80 درصد گران شده و به سختی به دو برابر می‌رسد.

لعلیانی با بیان اینکه در زمینه لوازم‌التحریر و کاغذ هیچ زمانی قاچاق و احتکار وجود نداشته است، گفت: امکان قاچاق لوازم‌التحریر و کاغذ اصلا وجود ندارد. به دلیل پایین بودن تعرفه واردات لوازم‌التحریر قاچاق آن صرف چندانی ندارد، کاغذ نیز از مبانی ورودی قانونی وارد می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مشهد ادامه داد: اواخر سال 97 و اوایل سال 98، به این دلیل که قرار بود کاغذ از ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کند، بازار خود را نشان داد، قیمت‌ها تغییر کرد و گران شد اما جنس احتکاری وجود نداشت. اجناس در مغازه و فروشگاه وجود داشته و فروش وجود دارد. تاکنون بحث قاچاق نداشتیم.

وی بیان کرد: یک سالی است که سرعت تولید کالاهای ایرانی افزایش یافته و دیگر مشکل واردات خودکار، مداد، نوار چسب، مدادرنگی و جامدادی از خارج نداریم. تا سال گذشته 60 تا 70 درصد خارجی بود اما اکنون به سرعت در ایران کالاهای لوکس و باکیفیت تولید می‌شود.

لعلیانی اضافه کرد: برای سال جدید اصلا با کمبود کالا مواجه نیستیم. امسال کالا زیاد است و سال خوبی خواهد بود مگر اینکه اتفاقات پیش‌بینی نشده رخ دهد. کتاب‌های درسی وارد فروشگاه‌ها شده و قرار است از 5 یا 6 شهریور به فروش برسد. وقتی کتاب وارد بازار شود، بازار رونق می‌گیرد.

ایسنا


انتهای پیام/

کد خبر: 1025093

وب گردی

وب گردی