پذیرش دانشجو در رشته پزشکی واحد قم از مهرماه/حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: رشته پزشکی دانشگاه آزاد قم، امسال در دفترچه قید نشده بود و با پیگیری‌‌هایی که انجام شد برای مهرماه سال جاری، پذیرش دانشجو خواهیم داشت و این اطلاع رسانی به شکل رسمی انجام می‌‌‌‌‌شود.

سیف‌‌ الله فضل‌‌الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مزیت‌‌‌‌‌های تحصیل و رشته‌‌‌‌‌های ارائه شده در این واحد دانشگاهی گفت: بزرگترین دانشگاه استان قم مربوط به دانشگاه آزاد است که 13 هزار دانشجو دارد. این واحد دانشگاهی دارای اعضای هیئت علمی توانمند در رشته‌‌‌های مختلف است. در حال حاضر، 4 دانشکده داریم و یکی از دانشکده‌‌‌‌‌‌های توانمند ما در بخش علوم پزشکی بوده که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو داریم همچنین رشته‌‌های پرستاری و مامایی هم در این دانشکده ارائه می‌‌‌‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، 136 رشته داریم و رشته‌‌‌‌‌‌هایی چون گیاه‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی، مهندسی صنایع غذایی و پلیمر هم به رشته‌‌های ما در سال جاری اضافه شده همچنین در مقطع کارشناسی ارشد هم تنها یک رشته کارشناسی آموزش ابتدایی به رشته‌‌‌های موجود در دانشگاه آزاد قم اضافه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشجویی ما حدود 18 هزارنفر است و در حال حاضر 13 هزار دانشجو داریم. توجه ما بیشتر به رشته‌‌‌‌‌‌‌های پرطرفداری است که در دانشگاه آزاد اسلامی قم تدریس می‌‌‌شود.

فضل‌‌الهی درباره رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرطرفدار در واحد قم متذکر شد: در حال حاضر، رشته‌‌های حقوق، حسابداری، روان‌‌شناسی و علوم تربیتی با توجه به شرایط استخدامی که آموزش و پرورش دارد همچنین رشته مکانیک، عمران و معماری هم از جمله رشته‌‌‌های پرطرفدار در دانشگاه آزاد قم است که بیشترین تعداد دانشجو را دارد.

وی درباره ارائه رشته‌‌‌‌‌های پزشکی در دانشگاه آزاد استان قم یادآور شد: حدود 34 سال است که رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی قم تدریس شده است. رشته پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی هم از دیگر رشته‌‌هایی بوده که در دانشکده پزشکی آزاد قم ارائه می‌‌شود. رشته پزشکی دانشگاه آزاد قم، امسال در دفترچه قید نشده بود و با پیگیری‌‌هایی که انجام شد برای مهرماه سال جاری، پذیرش دانشجو خواهیم داشت و این اطلاع رسانی به شکل رسمی انجام می‌‌‌‌شود.

فضل‌‌الهی تاکید کرد: امسال برای پذیرش پزشک عمومی 30 نفر ظرفیت داریم همچنین 6 نفر هم پذیرش در بخش دانشجویان خارجی خواهیم داشت که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. از برخی از کشورهای همسایه همچون عراق، پاکستان و افغانستان درخواست پذیرش دسته جمعی دانشجوی پزشکی داشتیم که این امر در مراحل بررسی است. در هر کدام از رشته‌‌‌‌‌‌های پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی هم 30 نفر دانشجو در واحد قم پذیرش می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مجوزی که برای تاسیس مدرسه عالی مهارتی فرش برای اولین بار در کشور، دریافت کردیم. تربیت دانشجو در بخش دانشکده فنی و حرفه‌‌‌ای در مقطع کاردانی مرتبط با این رشته در آموزشکده سما هم انجام می‌‌‌شود. با وجود توانمندی که در زمینه صنعت فرش استان قم وجود دارد، قطعا فارغ‌‌‌التحصیلان این دوره‌‌‌‌ها به صنایع فرش استان جذب خواهند شد.

فضل‌‌الهی تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان قم برای توسعه بحث دامداری و دام‌‌‌‌‌پروی وجود دارد درصددیم که رشته دام‌‌‌‌‌‌پزشکی هم در این دانشگاه ایجاد کنیم تا بعد از تایید سازمان مرکزی این رشته هم جز رشته‌‌‌هایی که در دانشگاه آزاد قم تدریس می‌‌‌شود قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد قم به لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی خصوصا برای گروه‌‌‌‌‌های علوم پزشکی و هم به لحاظ سایر امکانات از جمله زمین‌‌‌‌‌‌های چمن و سالن‌‌‌های ورزشی پیشرفته و سایر امکانات آموزشی و پژوهشی، شرایط مناسبی را برای کسب تحصیلات عالی و جذب دانشجو داراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025152

وب گردی

وب گردی