توسعه کیفی و گفتمان مهارت آموزی 2 ماموریت راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: توسعه کیفی هدفمند و توسعه گفتمان مهارت آموزی دو ماموریت راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن اعلام آغاز پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه که تا ۱۰ شهریور ادامه دارد، گفت: در گام دوم، دانشگاه جامع علمی کاربردی، توسعه کیفی هدفمند و توسعه گفتمان مهارت آموزی را به عنوان دو ماموریت راهبردی خود برگزیده است.

وی با شاره به اینکه هنوز در کشور، نظام مدرک سالاری حاکم است عنوان کرد: توسعه گفتمان مهارت آموزی و باور به اینکه در آینده پیش رو این مهارت ها هستند که آینده جوانان را می سازد و با تضمین کیفیت و توسعه هدفمند مراکز آموزشی دانشگاه اقبال به این آموزش ها باعث خواهد شد تا ذائقه چند صد ساله مدرک سالاری در کشور به مهارت آموزی و تربیت جوانان کارآفرین و کارفرما تغییر یابد.

محمدحسین امید در ادامه با اشاره به اقدامات کیفیت بخشی انجام شده در سال های گذشته بیان کرد: ساماندهی و بازنگری در رشته های تحصیلی، پالایش صلاحیت مدرسان، اساسنامه دار شدن مراکز آموزشی، اجرای مصوبه شورای عالی اداری، سطح بندی مراکز آموزشی و ایجاد مراکز آموزشی در جوار محیط کار، ایجاد مراکز نوآوری از جمله اقدامات موثر در فرایند کیفیت بخشی این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به آغاز فصل پذیرش مهرماه این دانشگاه افزود: فرایند ثبت نام از 27 مردادماه آغاز شده و تا 10 شهریور ماه ادامه دارد.

وی در این خصوص از داوطلبان و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه خواست که تنوع رشته های تحصیلی، اشتغال پذیری و سطح بندی مراکز آموزشی این دانشگاه توجه ویژه داشته باشند.

محمدحسین امید ادامه داد: از آنجائیکه ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای درسی این دانشگاه شامل دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی می باشد و علاوه بر آن 512 ساعت کارورزی و کاربینی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، این دانشگاه از اشتغال پذیری بیشتر دانش آموختگان در مقایسه با دانشگاه های دیگر برخوردار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان ابراز امیدواری کرد که در گام دوم انقلاب دانشگاه جامع علمی کاربردی بتواند به عنوان دانشگاه نسل سوم و بزرگترین نظام آموزش مهارتی کشور در بخش اشتغال زایی و کارآفرینی و تربیت کارفرمایان، نقش موثری ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025450

وب گردی

وب گردی