شناسایی توانمندی ها و مهارت آموزی  همان سرمایه گذاری بر روی خویشتن است

یک مشاوره کسب و کار معتقد است سرمایه گذاری بر روی خویشتن و توجه به مهارت و قابلیت های فردی باید در کشور به یک فرهنگ عمومی مبدل شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، محمد صابری استاد دانشگاه و مشاوره کسب و کار با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف تصور بسیاری از افراد که معتقدند داشته ها و پتانسیل هایی محیط پیرامون باعث موفقیت می شود باید اذعان داشت که کارآفرینی و خلق ثروت از خود و با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های فردی شروع می شود.


وی تصریح کرد: در فرهنگ عمومی جامعه افرادی مهربان، سخاوتمند و بخشنده هستند که به دیگران کمک مالی کنند، پدرانی دلسوز و آینده نگر قلمداد می شوند که بتوانند برای فرزندانشان امکانات فراهم کنند درحالی که سخاوت یک فرد در انتقال صادقانه دانش است تا دیگران را نیز بتواند مانند خود در مسیر موفقیت قرار دهد و پدر خوب کسی است که به جای جیب، ذهن و مغز فرزندانش را پر کند.


این استاد دانشگاه اضافه کرد: شناسایی توانمندی ها و مهارت آموزی بر اساس پتانسیل های فردی همان سرمایه گذاری بر روی خویشتن است که باید مجموعه های فرهنگی و آموزشی کشور آن را به یک فرهنگ عمومی در جامعه بدل کنند، چرا که امروزه دنیا، نیروی انسانی با مهارت و کارآزموده را ارزش و سرمایه های واقعی یک کشور می دانند.


وی ادامه داد: جلب کردن مردم به سرمایه گذاری بر روی خود یعنی آنها را به ماشین خلق ثروت تبدیل کردن، افرادی که نه به خاطر پولی که در حساب دارند بلکه به دلیل سرمایه انسانی‌ بی پایانی که در خود ایجاد کرده اند می تواند در هر شرایطی ثروت آفرین باشند.


صابری گفت: بسیاری از افراد موفق در دنیا چندین بار ورشکسته و بن بست رسیده اند ولی این افراد همواره با تکیه بر ظرفیت ها و مهارت های درونی خود توانسته اند مجدد خلق ثروت کنند و فعالیت خود را گسترش دهند.


این مشاور کسب و کار ابراز کرد: هر فردتوانایی های ذاتی و قابلیت های بالقوه ای دارد که باید در ابتدا آن را شناسایی و برای آنها ارزش قائل شود سپس تلاش کند تا با آموزش های مناسب این استعدادها را به بالندگی برساند و این درحالی است که اگر هر فرد به درستی در مسیر استعدادهای خود قرار گیرد از کار کردن لذت می برد و بیشتر از آن که به حقوق آخر ماه دلخوش باشد به دنبال پیشرفت خود در مسیر استعداد خود است و این همان سرمایه گذاری بر روی خویشتن است.

محمد صابری خاطر نشان کرد: برای توسعه قابلیت ها و مهارتهای خود، باید وقت به خصوصی اختصاص داد تا بتوان مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را به بهترین وجه ممکن، به دیگران انتقال داد. سرمایه گذاری بر روی خود، همان علاقه به خویشتن است، برای موفقیت ابتدا باید خود را دوست داشت سپس می‌توان از دیگران انتظار داشت ما را دوست بدارند.

کد خبر: 1026730

وب گردی

وب گردی