کمبود بودجه مانع اصلی برای اجرای برنامه‌ دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم به حل مسائل جامعه کمک کنیم.

غلامحسین خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران در تمام سطوح دیگر به این نکته واقف شده‌اند که نباید نگاه سنتی به آموزش عالی داشت. دانشگاه شهید چمران اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما نیز تلاش خود را به کار گرفته‌ایم به حل مسائل جامعه کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تولید فکر و ایده در دانشگاه به خروجی و محصولی قابل استفاده تبدیل شود، نیاز به تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت داریم. دانشگاه شهید چمران اهواز، فعالیت‌های بسیاری برای تحقق این اتفاق انجام داده و قراردادهای مختلفی به امضا رسانده که تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فولاد خوزستان، یکی از آنهاست. صنایع نیز دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که باید از ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای رشد و پیشرفت بهره ببرند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: تعامل خوبی با شهرداری اهواز داریم و کمک می‌کنیم چهره زیبایی به شهر ببخشیم. در زمینه‌های مختلف، همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم و پروژه‌هایی را به شکل مشترک پیش می‌بریم. دانشگاه شهید چمران اهواز در اجرای طرح‌های مختلف ورود کرده و کارنامه قابل دفاعی نیز دارد.

خواجه یادآور شد: البته دانشگاه‌ها همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. کمبود و تاخیر در تزریق بودجه، دانشگاه‌ها را اذیت می‌کند و اجازه اجرای تمام و کمال برنامه‌ها را نمی‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه عبدالرزاق حیاتی که در راه‌اندازی دوره تحصیلات تکمیلی و گسترش گروه زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران اهواز، نقش پررنگی داشت، چند روز پیش از دنیا رفت که باعث شد با غم و اندوه به استقبال سال تحصیلی جدید برویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027182

وب گردی

وب گردی