ضرورت توجه به موارد ایمنی مربوط به حوزه عمرانی در واحدهای دانشگاهی

شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، جمعی از روسای واحدها و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در آغاز سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی، درسخنانی با تاکید بر تلاش در رسیدن به شرایط مطلوب در مسایل آموزشی و روند ثبت نام دانشجویان بیان داشت: ترتیبی اتخاذ شود تا همه امور دانشجویان در محیط داخلی دانشگاه انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر « لزوم اجرای موارد ایمنی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران » از روسای واحدهای دانشگاهی استان تهران خواست تا کلیه موارد ایمنی مربوط به حوزه عمرانی از جمله: مقاومت و استحکام، آسانسورها، ساختمان‌ها، کلاسهای درسی، اماکن اداری و آموزشی، آزمایشگاهی، ورزشی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد فضایی توام با امنیت و آرامش برای دانشجویان، استادان و کارکنان و همچنین ایجاد امنیت و آرامش برای ساکین منطقه و محلی که در آن واحدهای دانشگاهی فعالیت دارند، اظهار کرد: طی نشست هایی که با سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی سطح استان تهران داشته ایم همکاری این دستگاهها با واحدهای دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این جلسه طی سخنانی با تاسی به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه، «هر کس دوست دارد بداند نمازش قبول شده یا نه ببیند که آیا نمازش او را از گناه و زشتی باز داشته یا نه، پس هر قدر که نمازش او را از گناه بازداشته به همان اندازه نمازش قبول شده است.» تصریح کرد: خاصیت و ویژگی ذاتی نماز این است که یک عامل بازدارنده است و انسان را در سطوح مختلف از گناه دورنگه می دارد. هر میزان که انسان بتواند از خطا و اشتباه لسانی، زبانی و رفتاری خودش خود را دور نگه دارد نشان دهنده این است که نماز در او اثرگذار بود.

بر اساس این گزارش رامین خواجوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و معرفی واحد به صورت اجمالی از راه اندازی نرم افزار پیام رسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب خبر داد و گفت: در جهت رفع مشکلات دانشجویان ، تسریع در امر ثبت نام و همچنین ارتباط بین دانشجویان، استادان و کارکنان نرم افزار پیام رسان در واحد تهران جنوب فعال شد.

وی افزود: کتابفروشی آنلاین نیز از دیگر خدماتی است که با شروع سال تحصیلی جدید در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد.

در ادامه این جلسه برخی از روسای واحدها ی استان تهران به ارائه گزارش مبسوطی پیرامون مسائل جاری واحدها ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی پرداختند.

از جمله مواردی که در این جلسه مطرح شد می توان به: راه اندازی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی استان تهران، بررسی موضوع فراخوان جذب اعضای هیات علمی، طرح موضوع دستورالعمل نحوه مشارکت گروههای آموزشی و اعضای هیات علمی در برنامه های فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاهی، طرح موضوع در خصوص دریافت مجوز نشر دیجیتال آثار اعضای هیات علمی واخدهای دانشگاهی استان تهران و... اشاره کرد.

در حاشیه این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و هیات همراه از روند ثبت نام در واحد تهران جنوب بازدید بعمل آوردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029136

وب گردی

وب گردی