جوانان به توان خود در تأمین نیازهای کشور، باور دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: جوانان ما به این باور رسیده‌اند که می‌توانیم در رقابت با کشورهای پیشرفته و در تأمین نیازهای کشور گام‌های اساسی برداشته و بدرخشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی موسی‌خانی در مراسم اهدای کاپ‌های قهرمانی تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به موزه آستان قدس رضوی که با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه ربوکاپ و هوش مصنوعی اظهار کرد: دنیای هوش مصنوعی و نرم‌افزار در عصر حاضر در همه صنایع از جمله خودروسازی، پزشکی، علوم نظامی و جنگ افزارها، تولید اسباب‌بازی و غیره وارد شده و علاوه بر افزایش بهره‌وری، اقتصاد عظیمی به همراه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای اولین بار در سال 2002 در مسابقات جهانی ربوکاپ حضور یافت و با توجه به توانمندی دانشجویان خود توانستیم تا سال 2006 فاصله خود را با کشورهای پیشرو در این حوزه به صفر برسانیم و با افزایش دامنه فعالیت‌ها و تربیت متخصصان زبده در این حوزه تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب کردیم که در کنار تلاش دانشجویان خود، این دستاوردها را مرهون عنایت امام رضا (ع) هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با بیان این‌که این دانشگاه سه اصل استقلال، عزت و سربلندی کشور که مورد تأکید امامان انقلاب است را سرلوحه خود قرار داد، گفت: تیم ربوکاپ واحد قزوین سال 2006 برای اولین بار به نیت پنج تن آل عبا، پنج کاپ قهرمانی خود را در مسابقات جهانی ربوکاپ به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد و از آن سال به بعد با عنایت به امام رضا (ع) توانستیم در همه مسابقات حداقل پنج مقام کسب کنیم. اعتقاد عمیق ایمانی و قلبی بین دانشجویان و آستان امام رضا (ع) وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از توان علمی استادان، دانشجویان و متخصصان و عنایت امام رضا (ع) در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

موسی‌خانی با قدردانی از حمایت‌های دکتر طهرانچی گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دست ما را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی باز گذاشتند و همواره از تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین حمایت کردند که این موضوع جای تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات 2019 سیدنی موفق شد تیم رتبه اول کامپیوتر آمریکا و تیم‌های متشکل از نخبگان کشورهای مختلف را شکست دهد که این موضوع نشان می‌دهد جوانان ما به این باور رسیده‌اند که می‌توانیم در رقابت با کشورهای پیشرفته و در تأمین نیازهای کشور گام‌های اساسی برداشته و بدرخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029998

وب گردی

وب گردی