دانشجویان مطالبات و نگرانی‌های خود را با مسئولان سازمان دامپزشکی در میان بگذارند

رئیس سازمان دامپزشکی الگوبرداری دانشجویان از فارغ التحصیلان موفق برای اشتغال زایی را ضروری دانست و تاکید کرد: دانشجویان می توانند مطالبات، نگرانی ها و مسائل خودشان را با مسئولان سازمان دامپزشکی در میان بگذارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، همزمان با هفته دامپزشکی، مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی و تجلیل از دانش آموختگان دکترای حرفه ای دامپزشکی دانشکده دامپزشکی، پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، حمید رضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، سعید دهقانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار، جمعی از مسئولان شهرستان گرمسار، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در تالار آفتاب این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تبریک روز ملی دامپزشکی به استادان و دانشجویان دامپزشکی، همکاری و همدلی سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و تشکل های دامپزشکی را باعث خارج شدن از مشکلات زیرساختی در کشور عنوان و اظهار کرد: همکاری بین همه ارکان نظام و سازمان دامپزشکی و متقابلا همکاری سازمان دامپزشکی و ارکان نظام به قطع و یقین سبب خارج شدن از بسیاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم به یک سطح از تولید رسیده ایم که می توانیم صادرات هم انجام دهیم گفت: در برخی از حوزه ها برای قطع وابستگی نیازمند شرکت های دانش بنیان هستیم و از دانشجویان می‌خواهیم برای تامین نیازهای این حوزه به شرکت های دانش بنیان ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بار دیگر با تکذیب موضوع مرغ های هورمونی تاکید کرد: موضوع مرغ های هورمونی یک افسانه است که ثابت شده نیست و کسانی که این افسانه را بیان می کنند حتما باید برای کارشان دلیل داشته باشند.

رفیعی پور الگوبرداری دانشجویان از فارغ التحصیلان موفق برای اشتغال زایی را ضروری دانست و تاکید کرد: درب اتاق رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیران کل و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستانها به روی تک تک دانشجویان باز است و دانشجویان می توانند مطالبات، نگرانی ها و مسائل خودشان را مطرح و در کنار هم برای برون رفت از مشکلات اقدام خواهیم کرد.

غلامرضا کاتب، نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه اولین دغدغه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی را بحث اشتغال فارغ التحصیلان بیان کرد و گفت: در فراکسیون اشتغال و تولید مجلس بزرگترین ماموریتی که دنبال می کنیم این است که چگونه می توانیم از این ظرفیت‌های سرمایه‌هایی که تربیت می کنیم استفاده و آن را تبدیل به یک سرمایه اقتصادی کنیم.

وی فارغ التحصیلان دانشگاه ها را از ظرفیت های نظام و موضوع اشتغال آنها را از چالش های کشور دانست و اظهار کرد: هیچ وقت ما به تنهایی بدون تصمیم شما برای این چالش کشور نمی توانیم کاری کنیم و این چالش با اهتمام و جدیت دانشجویان می شود از پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته شود.

کاتب با اعلام نزولی شدن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 98 گفت: سال 1398 اولین سالی است که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان به 5/16 درصد رسیده که این میزان در سال 1397 عدد 5/17 درصد بوده است.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آرزو می‌کنیم جوانان ما که ظرفیت های انسانی و الهی و ظرفیت های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند به یک بازار کار و محیط کسب و کار دست پیدا کنند.

در این مراسم با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از 45 دانش آموخته دکترای حرفه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که در سال های 1397 و 1398 در آزمون دکترای تخصصی در دانشگاه های دولتی و آزاد پذیرفته شده بودند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و تحقیقاتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به امضای علیرضا لادن مقدم، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و حمید رضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان رسید.

برپایی نمایشگاه محصولات و تازه های داروهای دامی ایران از برنامه های جنبی مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030154

وب گردی

وب گردی