35 درصد حذف شدگان یارانه تهرانی هستند/ راستی آزمایی مجدد معترضان

سخنگوی ستاد یارانه تبصره 14 قانون بودجه از راستی‌آزمایی مجدد معترضان براساس ماده 10 قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت:‌ 35 درصد حذف شدگان یارنه مربوط به تهران است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین میرزایی با اشاره به وضعیت حذف یارانه پردرآمدها گفت: مهلت آنهایی که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض داشتند تمام شده و تا اواسط آبان ماه نتیجه را از طریق پیامک به افراد معترض ارسال می‌کنیم.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 افزود: افراد معترض به دو دسته تقسیم می‌شوند: 1- افرادی که محرز شده وضع مالی خوبی دارند که قطعا حذف می‌شوند 2- برخی دلایل آوردند که ورشکست شده یا جوان دانشجو، عائله و بیمار دارند. این افراد براساس سیستم مشمول حذف هستند، به دلیل آ‌نکه اطلاعات ورشکستگی یکسال بعد در سیستم‌ها خود را نشان می‌دهد و برای اینکه حقی از کسی اجحاف نشود در این زمینه پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: براساس ماده 10 قانون هدفمندی یارانه‌ها این افراد راستی‌آزمایی می‌شوند؛ این ماده قانونی صراحت دارد: دریافت کمک‌ها و یارانه موضوع مواد 7 و 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها منوط به اطلاعات صحیح است؛ در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده دولت مکلف است ضمن جلوگیری از پرداخت درخصوص استرداد وجه پرداختی نیز اقدام قانونی انجام دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد:‌ بدین منظور پرسشنامه‌ای تهیه شده و هنگام ارسال پیامک به معترضین دسترسی در سامانه یارانه 10 نیز داده می‌شود؛ پرونده اطلاعات آنها مجددا بررسی و اگر نیاز باشد به صورت میدانی نیز ارزیابی خواهد شد؛ اگر اطلاعات ارائه شده مغایرت داشته باشد مشمول ماده 10 قانون هدفمندی می‌شوند و علاوه بر قطع یارانه، جریمه نیز باید پرداخت کنند. این جریمه از طریق سازمان مالیاتی به حساب آنها منظور خواهد شد و در حساب‌های بانکی نیز قابل مشاهده است.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره 14 قانون بودجه تصریح کرد: در سند بررسی‌ها بیشترین واریزی به حساب بانکی افراد مشمول حذف یارانه طی یکسال بالغ بر 49 میلیارد تومان بوده و متوسط واریزی به حساب بانکی افرادی که اعتراض کردند در سال 97 بالغ بر 3 میلیارد و400 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: قطعا یارانه آنهایی که درآمد بالایی داشته باشند قطع خواهد شد؛ همچنین براساس آمار حدود 35 درصد از افرادی که مشمول حذف هستند در تهران هستند.

میرزایی با بیان اینکه برای واریز یارانه مهرماه لیست مشمولان یارانه‌بگیر به سازمان هدفمندی ارائه می‌شود گفت: طبق قانون سازمان هدفمندی موظف است به این افراد یارانه پرداخت کند و همچنین افرادی که در رابطه با حذف یارانه فراخوان شده‌اند این ماه یارانه نمی‌گیرند. در صورتی که پرداخت یارانه به آنها محرز شود مشمول خواهند شد.

وی ادامه داد: ماه قبل 91 هزار خانوار از سوی سازمان هدفمندی یارانه نگرفتند که حساب‌های آنها مشکل داشت که سازمان متولی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030424

وب گردی

وب گردی