اعتراض 2 تشکل دانشگاهی به پخش آهنگ موهون در ایام سوگواری

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان اعلام کردند: به دلیل هتک حرمت صورت گرفته نسبت به اهل بیت در محیط مقدس دانشگاه خواستار معذرت خواهی فوری مسئولان دانشگاه از مقام معظم رهبری، خانواده دانشجویان و جامعه دانشگاهی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پی هتک حرمت صورت گرفته در دانشگاه صنعتی سیرجان در ایام رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام رضا(ع) مبنی بر پخش آهنگ موهون و برگزاری صبحگاه مختلط در این دانشگاه؛ انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان در اعتراض به این اقدام، بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: آنچه انقلاب جمهوری اسلامی را بیش از پیش مقتدر و عزتمند کرده، امان نامه اسلام، اهل بیت و خون شهدا بوده که ایران اسلامی خار چشم دشمنان در جامعه جهانی شده است. در عرصه جهانی جنگ نرم و جنگ اقتصادی که شیطان بزرگ و مریدانش از هر اقدامی علیه ملت شریف ایران کوتاهی نمی‌کنند، اقدامات درونی بعضی از مسئولان کشوری و دانشگاهی نمکی بر زخم دلسوزان و مسلمان می‌شود که به بهانه شاد کردن فضای دانشگاه و کمرنگ کردن مشکلات اقتصادی در زندگی دانشجویان دست به اقدامات شاذ و دور از شان انقلاب اسلامی می‌زنند.

دانشجویان در این بیانیه ذکر کردند که در ایام ماه صفر عزاداری اهل بیت و در روزهای مقارن با رحلت جانسوز پیامبر عزیز الشان اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت ولی نعمت کشور امام رضا(ع) دانشجویان دختر و پسر را در کنار هم قرار داده‌اند و با پخش آهنگ موهون، صبحگاه مختلط ورزشی برگزار می‌کنند و مسئولان بی‌تدبیر دانشگاه صنعتی سیرجان هرکدام به بهانه‌ای نیز در این مراسم حضور می‌یابند و حتی بعضی از مسئولان امر با پوشیدن لباس ورزشی در این امر سخیف شرکت کردند. فراموش کرده‌اند که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرموده‌اند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: فتنه گران فقط در عاشورای 88 هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه اطهار نکردند، گویی فتنه گران نوین نیز بعد از ده سال هیچ ابایی جهت به فراموشی سپردن اسلام ندارند و آن را افتخار خود برای تبدیل دانشگاه به محیطی شاد می‌دانند. تاکید و سفارش مقام معظم رهبری را جهت میدان دادن به تشکل‌های انقلابی به فراموشی سپرده‌اند اما مجری سیاست‌های عده‌ای خاص در محیط دانشگاه جمهوری اسلامی شده‌اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته نسبت به اهل بیت در محیط مقدس دانشگاه خواستار معذرت خواهی فوری مسئولان دانشگاه از مقام معظم رهبری، خانواده دانشجویان و جامعه دانشگاهی بوده و همچنین اعلام می‌کند فرزندان امام خامنه‌ای تا پای جان جهت پیگیری این امر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و مسئولیت هرگونه بی تفاوتی نسبت به این مسئله مهم متوجه شخص ریاست دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031554

وب گردی

وب گردی