مردم از توقف و تردد در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند

 به دنبال ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، اداره کل هواشناسی این استان با صدور اطلاعیه‌ای، به مردم توصیه کرد از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی شمال استان خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی حمزه‌نژاد کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان پنجشنبه شب در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته و گذر امواج ناپایدار بر روی استان، از عصر پنجشنبه شاهد وزش شدید باد، خیزش گرد و غبار و متلاطم شدن دریا در بیشتر مناطق استان هستیم.

حمزه‌نژاد گفت: روز جمعه نیز شاهد افزایش باد‌های غربی بر روی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و مواج شدن این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به این شرایط و مواج شدن دریا، باید تمهیدات لازم در خصوص تردد شناور‌ها در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

حمزه‌نژاد در خصوص وضعیت بارشی استان هم گفت: طی امشب و فردا در ارتفاعات استان و برخی نقاط مرکزی، شمالی، شرقی و محدوده تنگه هرمز شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق و احتمالا تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان به مردم به ویژه صیادان و صاحبان شناور‌های سبک و صیادی توصیه کرد: همواره هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از هرگونه تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031727

وب گردی

وب گردی