جلسه کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

چهارمین جلسه کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش با هدف سیاست‌گذاری و ارائه گزارش عملکرد معاونت های موضوعی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ایمان عطارزاده دبیر کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چهارمین جلسه کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با هدف سیاست‌گذاری و ارائه گزارش عملکرد معاونت های موضوعی در خصوص وضع پوشش دهی رشته ها با مجلات علمی دانشگاه و نیز چاپ و نشر کتب علمی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه و سایر اعضای کمیسیون حضور داشتند و مباحثی در خصوص ارتقای جایگاه نشر علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ و نشر کتب علمی در دانشگاه و نیز طراحی یک نظام کنترلی در جهت ارتقای کیفیت رساله های دکتری در دانشگاه مطرح شد.

عطار زاده خاطر نشان کرد: در این جلسه نماینده های حوزه علوم انسانی و هنر، حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی و حوزه علوم پزشکی گزارشی از وضعیت مجلات حوزه، تعداد دانشجویان مقطع دکتری، وضعیت پوشش دهی رشته ها با مجلات موجود و نیاز آینده در این خصوص، و نیز اقدامات و برنامه های حوزه ها در جهت توسعه و ارتقای کیفیت مجلات دانشگاه، ارائه دادند.

دبیر کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این جلسه درخواست راه اندازی دو عنوان مجله جدید توسط نماینده حوزه علوم انسانی و هنر مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گرفت، گفت: در این جلسه مقرر شد معاونت های موضوعی تا پایان آبان ماه فهرست رشته های دکتری که دارای مجلات مرتبط در دانشگاه است را با ذکر محور و زمینه فعالیت هر مجله جهت اطلاع دانشجویان ابلاغ کنند.

وی افزود: همچنین مقرر شد معاونت های موضوعی برنامه کلان خود در خصوص چاپ و نشر کتب علمی دانشگاه را در جلسه آتی ارائه کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042501

وب گردی

وب گردی