آغاز فراخوان جذب هیئت علمی 98 در چند روز آینده / اسامی متقاضیان فراخوان 97 به هیئت‌های جذب استان‌ها ارسال شد

قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز فراخوان جذب هیات علمی سال 98 در چند روزه آینده خبر داد.

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جذب هیئت علمی توانمند در فراخوان 97 و 98 گفت: فراخوان 97 که از سال گذشته آغاز شده بود نهایی و افرادی که از بین متقاضیان و داوطلبان غربالگری شده بود به هیئت‌های اجرایی جذب استان‌ها ارسال شد. هیئت‌های اجرایی استان‌ها نیز اسامی قبول شدگان علمی را اعلام کردند و در جلسه گذشته موفق شدیم این اسامی را به هیئت جذب مرکزی برده و در آن جا تایید نهایی را اخذ کنیم. در حال حاضر این افراد تایید نهایی شدند و تا چند روز آینده اسامی نهایی اعلام خواهد شد.

او در ادامه از آغاز فراخوان جذب هیئت علمی سال 98 هم سخن گفت و ادامه داد: در سامانه مواردی از سال‌های قبل وجود داشت که این موارد را برطرف و مکاتبات را با استان‌ها برای اخذ اعلام نیازها در رشته‌هایی که آن‌ها اعلام می‌کنند آغاز کردیم. در نهایت اعلام نیازها گرفته شده و به زودی سامانه برای این که داوطلبان در فراخوان 98 ثبت نام کنند فعال می‌شود.

به گفته رنجبر، جذب اساتید جوان در فراخوان سال 98 بر اساس آمایش رشته‌ای است که چند ماهه گذشته صورت گرفته و در سازمان مرکزی با توجه به نیاز واحدها و گروه ها اعلام شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: طی مکاتباتی که با استان‌ها داشتیم نیاز خود را اعلام کردند و روز شنبه 25 آبان هم در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع مطرح و با روسای استان‌ها در این باره صحبت شد. به زودی در سامانه فراخوان 98 اعلام خواهد شد تا داوطلبان ثبت نام خود را آغاز کنند.

او در ادامه درباره سیاست دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب هیئت علمی توانمند توضیح داد: سیاست ما این است که در دوره مدیریتی جدید دانشگاه به مدت 5 سال، هرسال هزار عضو هیأت علمی جذب کنیم. اما با توجه به این که برای جذب، مصاحبه‌های علمی و عمومی صورت می‌گیرد ممکن است هزار نفر جذب نشوند.

رنجبر تاکید کرد: با این حال هدفمان جذب هزار هیئت علمی در هر سال است، اما افراد باید بتوانند در مصاحبه‌های علمی و عمومی موفق شوند. البته ناگفته نماند اگر افراد در مصاحبه‌های علمی و عمومی مردود شوند، حق اعتراض برای آن‌ها محفوظ است. به عبارتی متقاضیانی که در مصاحبه‌های علمی مردود می‌شوند این حق را دارند تا به هیئت‌های اجرایی جذب استان‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنند و هیئت‌های اجرایی نیز باید پاسخ معترضان را بدهند.

قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: معترضان به نتایج مصاحبه‌های علمی اگر از پاسخ هیئت‌های اجرایی استان قانع نشدند می‌توانند اعتراض خود را به دفتر جذب و امور هیئت علمی سازمان مرکزی اعلام کنند. اما اول باید به هیئت اجرایی جذب استان مرجعه و در مرحله بعد به سازمان مرکزی مجددا شکایت خود را اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

برخی از افرادی که در فراخوان‌های سال‌های 1388 تا 1395 شرکت کرده و حتی صلاحیت علمی و عمومی آنها نیز تأیید شده، متأسفانه هنوز حکم ندارند و بلاتکلیف هستند. افرادی که قرار بود تا مهرماه امسال وضعیت آن‌ها مشخص شود. رنجبر در پاسخ به این سوال که وضعیت این افراد چگونه است و آیا تعیین تکلیف شده‌اند یا خیر گفت: تعدادی متقاضی نیز از سال 88 در فراخوان‌ها شرکت کردند اما به دلایلی هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. این تعداد را نیز مورد بررسی قرار دادیم و در استان تهران کاملا این موضوع بررسی شد.

او اضافه کرد: استان تهران برخی از اسامی را به ما اعلام کردند که تعداد تاییدشدگان تاکنون بالای 400 نفر بوده و قرار است این اسامی را به هیئت جذب مرکزی برده و تایید نهایی را بگیریم. در بقیه استانها منتظر هستیم تا بررسی‌های خود را تمام کنند اما در تهران اسامی در حال ارسال است تا در هیئت جذب مرکزی نهایی کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که اسامی قبول شدگان فراخوان سال 97 را تا چند روزه آینده اعلام می‌کنیم اضافه کرد: سعی‌ بر این است که همزمان با اعلام اسامی فراخوان 97 افرادی که در فراخوان 88 تا 95 ثبت نام کرده بودند و حالا تعیین تکلیف شده‌اند را نیز اعلام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043369

وب گردی

وب گردی