کارنامه این فصل باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات لیگ حرفه‌ای/ داستان تیمی که بعد از انحلال هنوز مدال می آورد!

دانشگاه آزاد اسلامی با 24 تیم آقایان و بانوان در لیگ های ورزشی امسال شرکت کرده است که وضعیت برخی لیگ ها مشخص شده، برخی در نیمه راهند و بعضی از لیگ‌های ورزشی هنوز آغاز نشده اند که بررسی کارنامه تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد نشان از موفقیت باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد در مسابقات لیگ برتر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی این روزها درگیر حضور در مسابقات مختلف حرفه ای کشوری هستند. نگاهی داریم به این تیم ها و وضعیت شان در جدول.

در بخش مسابقات ورزشی و لیگ های مربوط به آقایان نتایج زیر رقم خورده است.

کاراته

تیم کاراته دور اول مسابقات را با صدرنشینی به پایان رساند. شاگردان احمدصافی در نخستین دور مسابقات با اقتدار به صدرنشینی دست یافتند. دانشگاه آزاد سال قبل با ناداوری به مقام دوم دست یافت اما امسال برای جبران عنوان از دست رفته می جنگد.

تکواندو

تیم تکواندوی آقایان در پایان دور رفت در مکان پنجم مسابقات قرار دارد. لیگ تکواندو دو مرحله ای است و تکواندوکاران بعد از صعود از مرحله گروهی در مرحله حذفی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می کنند.

تنیس روی میز

شاگردان مهران احدی در پایان دور اول مسابقات به رتبه دومی گروه دست پیدا کرده اند. تیم تنیس روی میز امسال به خاطر مسائل ملی بدون ملی پوشان در مسابقات شرکت کرده است.

کشتی فرنگی

تیم دانشجویی کشتی فرنگی امسال در لیگ به مرحله نیمه نهایی رقابت ها راه یافت و چهارم شد. شاگردان کامران قدرتی در مسابقات امسال با دانشجویان برگزیده دانشگاه آزاد در مسابقات شرکت کردند و با حضور در نیمه نهایی توانایی های خود را به نمایش گذاشتند.

کشتی آزاد

تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات این فصل تا این لحظه موفق به کسب عنوان دومی گروه خود شده و به نیمه نهایی مسابقات راه یافته است. شاگردان هادی حبیبی در مرحله نیمه نهایی روز جمعه به مصاف ایران مال می روند البته اگر مسابقات به تعویق نیفتد.

وزنه برداری

تیم وزنه برداری دانشگاه آزاد در پایان دور اول به مقام سومی در گروه خود دست یافت. تیم وزنه برداری بعد از بازار بزرگ ایران و شرکت ملی حفاری به رتبه سومی گروه دست یافته و منتظر بازی های بعدی است.

دوچرخه سواری

تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد با هدایت زنگی آبادی رئیس اسبق فدراسیون، به رتبه اول مسابقات دست پیدا کرد. دوچرخه سواران در دور اول به خاطر پارگی لاستیک یکی از دوچرخه سواران و نرسیدنش به خط پایان امتیازات زیادی را از دست دادند اما در دورهای بعدی این اختلاف امتیاز را به شگلی شگفت انیگز جبران کردند و با اختلاف امتیازی بالا به قهرمانی دست یافتند.

واترپولو

اما درواترپولو، شاگردان شهیدی پور در پایان دور اول مسابقات به عنوان دومی گروه دست یافتند. نقطه اوج مسابقات آنها شکست دادن تیم سایپا بود که فصل قبل به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافته بود.

دو و میدانی

تیم دو و میدانی دانشگاه آزاد در پایان مسابقات به مقام هفتم دست یافت.

بازی های برگزار نشده

مسابقات تیم های ووشو، سنگنوردی و قایقرانی آقایان هنوز آغاز نشده است.

*****************************

در مسابقات ورزشی خانم ها نیز این نتایج توسط این تیم ها کسب شده است.

کاراته

تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین دور مسابقات با صدرنشینی به کار خود پایان داد.شاگردان پورزمانی در مسابقات این فصل شروع خوبی را تجربه کرده اند.

تکواندو

اما تیم تکواندوی دانشگاه آزاداسلامی در پایان مسابقات دوررفت به عنوان سومی مسابقات دست پیدا کرده است. زین العابدینی سرمربی این تیم به موفقیت شاگردانش در دور برگشت بسیار دل بسته است.

دو و میدانی

در دو ومیدانی تیم بانوان دانشگاه آزاد در پایان فصل با اقتدار به مقام قهرمانی رسید. سپیده توکلی سرمربی بازیکن تیم دو و میدانی بود که در این مسابقات بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد.

بسکتبال

تیم بسکتبال حکایت جالبی دارد. این تیم فصل قبل در میان ناباوری همگان تشکیل شد، در میان ناباوری همگان به قهرمانی سوپرلیگ دست یافت و در میان ناباوری همگان توسط شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد در تصمیمی کاملا اشتباه و بدون توجیه منحل شد! البته آنها یک رکورد جهانی هم دارند و این است که تنها تیم دنیا هستند که بعد از انحلال موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا و سومی جهان شده اند! خبر جالب تر در مورد این تیم اینکه آنها فصل بعد دوباره به لیگ برتر بسکتبال بانوان باز می گردند هرچند جای خالی شان امسال بدجوری توی ذوق می زد!

تیر و کمان

تیم تیرو کمان دانشگاه آزاد اسلامی هفته قبل در پایان مسابقات فصل به مقام نایب قهمرانی این رقابت ها دست پیدا کرد. شاگردان صابرحسینی موفق شدند تا در نخستین فصل حضور در مسابقات عنوان دومی این رقابت ها را به دست بیاورند.

لازم به ذکر است لیگ های ورزشی ووشو، تنیس روی میز، کبدی، سنگنوردی و قایقرانی بانوان هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043631

وب گردی

وب گردی