فرانسویان چقدر مطالعه می کنند؟

در فرانسه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط مرکز ملی کتاب بر خلاف برخی مطالب منتشره نه تنها میل فرانسویان به مطالعه کم نشده است، بلکه ارزیابی ها حاکی است که این میزان افزایش نیز یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هفته نامه اکسپرس با انتشار مقاله ای به بررسی صورت گرفته توسط "مرکز ملی کتاب" اشاره کرده و می نویسد: بر اساس نتایج این بررسی 84 درصد افرادی که از آنها سوال شده می گویند که مطالعه می کنند.

بر اساس این گزارش؛ اگر چه بین زنان و مردان یا گروه های سنی تفاوت هایی در این موضوع دیده می شود اما اساسا فرانسه کشور مطالعه است و بررسی ها نشان می دهد که زنان بیش تر از مردان و افراد میانسال به بالا بیش تر از جوانان کتاب می خوانند.

در بخش دیگری از این مقاله به موضوع کتب کاغذی و کتب الکترونیکی اشاره شده و آمده است که میزان مقاومت کتب چاپی در برابر کتب الکترونیکی در سال میلادی گذشته بیش از ارزیابی ها بوده است.

از طرفی 63 درصد فرانسویان می گویند که دوست دارند بیش از میزان کنونی به مطالعه پردازند. همچنین آنها در خصوص علت علاقه به مطالعه به دلایلی مانند لذت مطالعه، رها شدن از زندگی روزمره، شناخت دنیاهای دیگر، تعمیق اطلاعات و دانش فردی و ... اشاره می کنند.

در کل مطالعه در کنار بیرون رفتن با دوستان و گردش های فرهنگی سه حوزه فعالیت های مورد علاقه فرانسویان محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043634

وب گردی

وب گردی