موج‌های 2 متری در دریای خزر و سرما در شمال‌شرق/‌ادامه بارش برف و باران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری هوای سرد در شمال شرق کشور، گفت: تا روز جمعه در این منطقه دمای هوا 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان گفت: امروز غیر از نوار غربی کشور در همه مناطق شاهد بارش باران هستیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در نوار شرقی کشور و همچنین استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه در سواحل شمالی کشور، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، همچنین جنوب سیستان و بلوچستان و البرز شرقی بارش خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در سواحل غربی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی و روز یکشنبه در گیلان بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و ارتفاعات یزد و کرمان و همچنین اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم و روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری هوای سرد در شمال شرق کشور گفت: تا روز جمعه در این منطقه دمای هوا 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است که این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. همچنین فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه‌ دریای خزر امروز تا شنبه مواج است، افزود: امروز تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس مواج است و روز جمعه دریای عمان مواج خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد شدید و مواج شدن دریا در نواحی مرکزی و غربی خزر از فردا، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مدت امواج با ارتفاع1.5 تا 2 متر تشکیل شو‌د که توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و صیادی جلوگیری شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043700

وب گردی

وب گردی