نخستین جشنواره رویش با محوریت پژوهش و فناوری در شهرستان ملکان برگزار می‎‌شود

جشنواره رویش در موضوعات پژوهشی و فناوری و در راستای جذب و تجاری سازی ایده های نوآورانه 14 اسفند ماه سال جاری در واحد ملکان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ملکان، محمدباقر خانی فرماندار ملکان در دومین جلسه کمیته آموزشی و پژوهشی فناوری و نوآوری شهرستان ملکان که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد گفت: جشنواره رویش در موضوعات پژوهشی و فناوری و در راستای جذب و تجاری سازی ایده های نوآورانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: عموم دانش آموختگان،دانشجویان و بطور کلی افراد صاحب ایده از سراسر کشور می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

فرماندار ملکان در ادامه از راه اندازی مرکز نوآوری این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز در دانشگاه پیام نور ملکان مستقر شده و همه دانش آموختگان و دانشجویان و علاقمندان می توانند با این مرکز همکاری نمایند.

وی با بیان اینکه از فضاهای خالی و بالااستفاده دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور جهت تقویت مرکز نوآوری ملکان استفاده خواهد شد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ملکان ظرفیت های خوبی در حمایت از این مرکز دارد و باید از این ظرفیت ها در جهت استقرار و فعالیت تیم های مرکز مورد اهتمام قرار گیرد.

خانی ضمن تاکید بر همکاری دستگاههای دولتی ملکان از مرکز نوآوری این شهرستان،خواستار راهنمایی افراد دارای خلاقیت و ایده به مرکز نوآوری واقع در دانشگاه پیام نور ملکان شد.

رئیس مرکز نوآوری ملکان نیز در ادامه جلسه ضمن دعوت از افراد حقیقی و حقوقی و دستگاههای دولتی جهت همکاری، از پرداخت تسهیلات بلاعوض این مرکز از دانش آموزان، دانشجویان، دانش آموختگان دارای ایده خبر داد و گفت: این تسهیلات بطور بلاعوض بین ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال است.

حسن خوشوقتی افزود: همچنین تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد به افراد دارای ایده توسط مرکز رشد و نوآوری پرداخت می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور ملکان هم در این جلسه از شرکت موفقیت آمیز نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز خبر داد و گفت: با اینکه شرکت در این نمایشگاه نخستین تجربه شهرستان ملکان بود ولی توانستیم در سطح بالایی شرکت نماییم.

فرهاد باغبانی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری ملکان گفت: این مرکز در مدت زمان کم فعالیت خود توانسته بیش از ۲۰ ایده عالی را ثبت نماید که خوشبختانه ۱۱ ایده به مرحله تولید و تجاری سازی هدایت شده است.

وی همچنین خواستار سرمایه گزاری افراد دارای بضاعت مالی در این حوزه شد و اظهار کرد: اصل سرمایه گزاری افراد علاقمند پس از مدت کوتاهی بازگردانده خواهد شد.

شهردار ملکان نیز در این جلسه از ایجاد بخش نوآوری در وب سایت شهرداری ملکان خبر داد و گفت: شهرداری ملکان نیز در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی خود از افکار و ایده های نو در حوزه شهری حمایت می کند.

وحید بنایی بر شناسایی و آموزش افراد دارای طرح نو تاکید کرد و تصریح کرد: اختراع،اکتشاف و نوآوری باید مورد اهتمام ویژه قرار گرفته و از فعالیت در این عرصه حمایت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملکان در پایان جلسه بهترین محل و خاستگاه پژوهش جهت تولید را دانشگاه دانست و بر تداوم تشکیل جلسات علمی و پژوهشی در دانشگاهها تاکید کرد.

رئیس اداره محیط زیست ملکان هم بر کمک گیری از شرکت های فناوری در جهت رفع مشکلات بخش پسماند و پساب تاکید کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044049

وب گردی

وب گردی