لزوم توجه به ارتقای کیفیت نشریات دانشجویی / برای جوانان «فرصت» فراهم کنید

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی برگزار شد. در این مراسم تعدادی از دانشجویان برگزیده علمی و نماینده تشکل‌های دانشجویی به سخنرانی پرداختند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، محمود آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و جمعی از دانشجویان واحد تهران مرکزی در مجتمع ولایت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آقامیری ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، گفت: این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: این روز بزرگ، یادآور مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی و بالاخص آمریکا بوده و روز بسیار باارزشی است.

در این مراسم جمعی از فعالان دانشجویی به ارائه مطالبات، نظرات و دغدغه‌های خود در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دانشجویی و... پرداختند. در همین راستا، علی حسین زبرجد مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با تأکید بر اهمیت تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت کرسی‌های آزاداندیشی، این دانشگاه باید در این سمت حرکت کند.

فراهم کردن فرصت برای حضور جوانان تحصیلکرده در واحدهای دانشگاهی ازجمله مهم‌ترین مطالبات این دانشجو بود.

بوروکراسی اداری را برای تشکل‌ها کاهش دهید

در ادامه، یاسر رضایی دبیر هیئت دانشجویی انصارالمهدی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معرفت‌زایی از تأکیدات مقام معظم رهبری خطاب به دانشگاه‌هاست، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق این امر گام برداشته و نمونه آن برگزاری دوره‌های مختلف معرفتی ازجمله شمیم معرفت، معرفت رضوی و... است.

وی به ارائه مطالباتی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: به حداقل رساندن بروکراسی‌های اداری در واحدهای دانشگاه، تشکیل هیأت اندیشه‌ورز به صورت شورایی، به رسمیت شناختن هیئت های دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، حضور دبیران هیئت‌های دانشجویی در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و... از جمله دغدغه‌های اصلی دانشجویان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین زهرا احمدی دانشجوی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های دانشجویان آتش به اختیار در واحدهای دانشگاهی، گفت: این موضوع که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های هلال احمر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت: حضور کانون‌های دانشجویی در جلسات شورای فرهنگی، امر بسیار مهمی است که باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد. همچنین برگزاری جلسات معاونان فرهنگی با رؤسای کانون‌ها، تخفیف در شهریه دانشجویان فعال فرهنگی، تجهیز کانون‌های دانشجویی، همکاری در راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مشترک و... از مطالبات دانشجویان است.

گذر دانشگاه آزاد اسلامی از کمیت گرایی به کیفیت گرایی

در ادامه، حسین کریمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه جنبش دانشجویی همواره به عنوان یک پارامتر اثرگذار مطرح بوده است، گفت: امروز مسئله اقتصادی از اولویت‌های اصلی کشور است و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه های درست، در این مسیر گام برداشته و برای حل یکی از مسائل کشور برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به حاکمیت نگاه کمیت‌گرا در دانشگاه آزاد اسلامی در دهه‌های گذشته از تغییر رویکرد به سمت دانشگاه کیفیت‌گرا تقدیر کرد و گفت: امیداوریم فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها در هر حوزه دارای پیوست فرهنگی شود.

کریمی در پایان از اقدامات مثبت دکتر طهرانچی در حوزه های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.

فاطمه سادات میراحمدی نماینده کانون‌های معرفتی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویی بود که به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به بیان مطالبات و نظرات خود پرداخت و گفت: عمق بخشیدن به اندیشه‌های اسلامی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است. از این رو باید در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کار معرفتی عمیق صورت گیرد. برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و دوره‌های معرفتی، ایجاد قرارگاه های فرهنگی و... ازجمله مسائلی است که رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به آن توجه کنند.

به نشریات دانشجویی توجه شود

در پایان، محمدرضا عزیزمحمدی دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین و مدیرمسئول ماهنامه دانشجویی سوم خرداد، به نمایندگی از فعالان در حوزه نشریات دانشجویی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر جدیت در مدیریت، گام های مثبتی در حوزه‌های مختلف برداشته که قابل تقدیر است.

وی به ارائه دغدغه های صنفی، اجتماعی و دانشجویی دانشجویان پرداخت و از مسئولان فرهنگی دانشگاه خواست در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی محیطی برای تبادل نظر مدیران نشریه های دانشجویی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045313

وب گردی

وب گردی